به گزارشافکارنیوز،محمد‌ اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور، اظهار داشت: از اواخر امروز و اوایل فردا با ورود موج جدید در غرب، شمال غرب، سواحل و ارتفاعات تهران و شمال شرق بارش برف به صورت پراکنده پیش‌بینی خواهد شد.

وی ادامه داد: ورود سیستم جدید بارش برف باعثشده است که امروز از میزان آلاینده‌ها کاهش یافته و وزش باد امروز مانند تهویه خدا‌دادی عمل کرده تا شرایط هوای سالم باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که استان‌های شمالی نیز امروز و فردا شاهد بارندگی به صورت پراکنده نیز خواهند بود، افزود: تغییر دما در کشور تا پنج‌شنبه محسوس نیست در واقع از پنج‌شنبه کاهش دما به خصوص در سواحل دریای خزر را شاهد خواهیم بود و همچنین برای پایتخت نیز پنج‌شنبه غبار صبحگاهی و جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

*استان بوشهر امسال ۱۰۰ در صد بارندگی سالانه را دریافت کرده است


اصغری بیان کرد: از جمعه موج جدید از سامانه وارد کشور نیز می شود که بیش‌ترین تأثیر را بر روی نیمه جنوبی می‌گذارد که برای استان بوشهر بارندگی پیش‌بینی‌می‌شود و باید بگویم امسال سالی رویایی برای این استان بوده در حقیقت استان بوشهر امسال(۴ ماه پاییز) صد در صد بارندگی سالانه را دریافت کرده است.

وی افزود: جمعه بعدازظهر و شنبه باران قابل توجهی برای کهگیلویه و بویراحمر، ایلام و فارس پیش‌بینی‌می‌شود و همچنین شنبه به یک‌شنبه نیز برای هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز این موج باعثبارش باران خواهد شد و برای شنبه و یک‌شنبه بارش برف برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وصعیت هوا برای جمعه همزمان با بازی استقلال و پرسپولیس، گفت: زمان بازی (جمعه) وزش باد از سمت جنوب در ورزشگاه آزادی میوزد و سرعت باد ۲ متر در ثانیه بوده و رطوبت ۴۵ درصد است و آسمان در این روز نیمه ابری و دمای هوا ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.