سردار رادان: سال آینده سال بدی برای قاچاقچیان است

به گزارشافکارنیوز، سردار احمدرضا رادان عصر سه شنبه در حاشیه همایش روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: سال آینده با توجه به تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برایقاچاقچیانسال بدی است و خوشبختانه یکی از موارد خوب قانون باز شدن دست قضات در خصوص پرونده ها و ورود پلیس به عنوان شاکی در امر مبارزه است که باعثمی شود قاچاقچیان زمین گیر شوند.

وی ادامه داد: اقدامات اطلاعاتی پلیس منجر به شناسایی دانه درشت ها و عناصر اصلی قاچاق می شود و هر چه صاحبان اصلی قاچاق کنترل شوند هزینه این معضل برای کشور کاهش می یابد.

به گفته جانشین رئیس پلیس کشور قانون قدیمی متعلق به ۸۰ سال پیش بود و نه تنها هزینهقاچاقرا افزایش نداد بلکه راه فرار را برای قاچاقچیان باز کرد.

وی از دولت خواست هر چه سریعتر با توجه به تصویب قانون، آئین نامه ها را تدوین و تصویب کند و این قانون را برای اجرای به دستگاههای مسئول ابلاغ کند.

رادان در پاسخ به سئوال خبرنگاری که در مورد نقل و انتقال خودروها پرسیده بود گفت: ثبت خودرو با داشتن برگه سبز امکانپذیر است و هنگامی که فردی خودرویی را از کارخانه می خرد تنها برگه سبز در اختیار او قرار گیرد و هیچ نقل و انتقالی ثبت نمی شود. مردم اختیار دارند اگر می خواهند برای ثبت به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند. اگر روزی هم قانون بگوید که نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی الزامی است ما به قانون عمل می کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص حادثه تروریستی سراوان اظهار داشت: دستگیری هایی در این رابطه انجام شده است اما پس از تحقیقات تکمیلی در این خصوص اطلاع رسانی می شود.