آغاز معاینه فنی ۱۰۰۰ موتورخانه ساختمان دولتی

به گزارش افکارنیوز، دکتر محمدهادی حیدرزاده با اشاره به شعار هفتههوای پاکامسال در کشور «انرژی پاک، مسئولیت اجتماعی، هوای پاک» است، افزود: شعار هفته هوای پاک امسال در استان تهران «برای هوای پاک منتظر باران نباشیم» است که در این راستا تلاش خواهیم کرد عزم و فعالیت ما در حدی باشد که کیفیت هوا مشمول شرایط جوی نباشد و نباید منتظر باران باشیم تا کیفیت هوا بهتر شود.

وی به برنامه‌های هفته هوای پاک اشاره کرد و گفت: معاینه فنی ۱۰۰۰ موتورخانه ساختمان دولتی با همکاری شرکت گاز و اداره کل محیط زیست استان تهران در این هفته آغاز می‌شود و در فاز بعدی درنظر داریم با همکاری شهرداری تهران موتورخانه خانه‌های مسکونی را مورد معاینه فنی قرار دهیم.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه کمپین هوای پاک کودکان روز یکشنبه در برج میلاد برگزار شد، افزود: در این کمپین کودکان خودروهای کوچکی را پس از رنگ آمیزی در کنار یک دیگر قرار دادند تا قله دماوند را با خودروها بازسازی کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی صنایع و هوای پاک در روز سه‌شنبه اول بهمن ماه افزود: در عین حال در روز دوشنبه ۳۰ دی ماه نیز تفاهم نامه‌ای با دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در خصوص آلودگی هوا منعقد شده و ایستگاه سنجش آلودگی هوا در دانشگاه تهران نیز افتتاح می‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران از راه‌اندازی سه مرکزمعاینه فنیدر سطح استان تهران خبر داد و گفت: یک مرکز در پاکدشت، یک مرکز در جاده امام رضا(ع) و یک مرکز نیز در سایپا طی این هفته افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه دو میدانی و جشنواره عکس هوای پاک در سطح استان تهران گفت: در عین حال روز یکشنبه ۲۹ دی ماه نیز همایش دوچرخه‌سواری هوای پاک و نقش حمل و نقل غیرموتوری در کاهش آلودگی هوا از میدان هفتم تیر تا میدان انقلاب برگزار شده است.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه کاتالیست ۱۲۰۰ دستگاه تاکسی پراید با همکاری شرکت سایپا از فردا تعویض می‌شود، افزود: در عین حال رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز برای ارائه گزارش عملکرد این سازمان در خصوص رفع مشکل آلودگی هوای پایتخت روز سه‌شنبه در صحن علنی شورای شهر تهران حضور می‌یابد.

وی تاکید کرد: ‌ در عین حال در ۱۴ شهرستان استان تهران نیز برنامه‌های ویژه هوای پاک با همکاری آموزش و پرورش برگزار شده و روز سه شنبه جشنواره دانش آموزی هوای پاک در منطقه ۱۷ تهران با حضور مدیران ارشد استانی افتتاح می‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران از برگزاری جشنواره کتاب و محیط زیست با همکاری صنایع دوستدار محیط زیست در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: در عین حال بوستان محیط زیست شهرستان پیشوا نیز که دومین بوستان محیط زیست استان تهران پس از رباط کریم است در هفته هوای پاک افتتاح می‌شود از سوی دیگر جشنواره کودک و هوای پاک نیز ۵ بهمن ماه در پارک طبیعت پردیسان برگزار خواهد شد.

وی از توافق با اداره کل منابع طبیعی استان تهران برای ایجاد بوستانهای محیط زیست در سطح استان خبر داد و گفت: بر این اساس صنایعی که مکلفند ۲۵ درصد از سطوح خود را به به توسعه فضای سبز بپردازند در بوستانهای محیط زیست که عرصههای آنها توسط اداره کل منابع طبیعی استان تهران معرفی میشود، درختکاری خواهند کرد و بدین ترتیب تلاش خواهیم کرد تا پایان سال ۹۳ در تمامی شهرستانهای استان تهران یک بوستان محیط زیست ایجاد شود.