به گزارش افکارنیوز- مهدی مهاجر در حاشیه نشست شورای تامین شهرستان پردیس اظهار کرد: شهرستان پردیس به علت مشکلات و اتفاقاتی که از هفته گذشته در آن رخ داده است، تا امروز با مسائلی نگران‏کننده دست و پنجه نرم می‏کرد.

وی افزود: این نگرانی‏ها و دغدغه‏ ها با یاری خداوند متعال، هم‏اکنون برطرف شده و اقدام لازم برای تامین امنیت روانی شهروندان و سلامت آنها صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان پردیس در حالی که معاون بهره‏ برداری شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران سه روز پیش، هرگونه آلودگی آب شرب در این شهرستان را تکذیب کرده بود، امروز در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلیل اصلی وقوع این مسمومیت، پاسخ روشنی نداد.

وی فقط گفت: مسئولان و خاطیان این موضوع در ادارات و مجموعه کاریشان مورد برخورد قرار خواهند گرفت.

مهاجر اضافه کرد: به امید خداوند متعال، این تعهد را به مردم پردیس می‏دهیم که تمام امکانات رفاهی شهرستان پردیس هم‏اکنون دارای استانداردهای لازم بوده و از اطمینان کافی برخوردار است.

وی تصریح کرد: مردم در ارتباط با مصرف آب آشامیدنی در شهرستان پردیس نگرانی نداشته باشند؛ چراکه استاندارد آن مورد تایید است.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: آزمایش‏های اولیه در این زمینه انجام شده و تا حدودی، اداره‏ ای در شهرستان پردیس مسئول این امر قلمداد شده است.

مهاجر اشاره‌ای به نام این اداره نکرد و بیان داشت: پیگیر موضوع هستیم و در روزهای آینده، ارشادها و راهنمایی‏های لازم به مسئولان این اداره در این زمینه ارائه خواهد شد و باید کار کارشناسی در این زمینه انجام شود که اگر امکانات این اداره نیاز به تعمیر و بازسازی دارد، به آن پرداخته شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان‏های پردیس و شمیرانات نیز امروز از افزایش شمار بیماران مسمومیت در پردیس به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر تا این ساعت خبر داد.

بهزاد کلانتری اظهار کرد: شمار بیمارانی که به علت مسمومیت به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان پردیس مراجعه کرده‏اند، تا این ساعت به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: این بیماران از شهرهای جاجرود و پردیس به این مسمومیت مبتلا شده‏اند و در شهرهای هم‏جوار نظیر بومهن و رودهن مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.