دفاع معصومه آباد از آتش‌نشانی

به گزارشافکارنیوز،معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران که به صورت تصادفی در زمان حادثه در محل وقوع آن حاضر بود، در توصیف ماجرایی که در آن روز اتفاق افتاده بود، گفت: ‌ در آن روز به صورت تصادفی از دیدار با رهبری باز می‌گشتیم که با ترافیک سنگین مواجه شدیم و متوجه شدیم که این اتفاق رخ داده است.

وی افزود: خوشحالم که این موضوع در صحن شورای شهر مطرح می‌شود و اعضا نسبت به این موضوعات حساسیت نشان می‌دهند اما باید گفت که مجموعه آتش نشانی که در این عملیات شرکت کرده‌اند روزانه ۱۶۰ عملیات را انجام می‌دهند و با مشکلات زیادی در این سال‌ها روبرو بوده‌اند و در حوزه عملیات و تجهیزات و تجربه قابلیت‌های فراوانی دارند و نباید کل حادثه را با یک نقطه اشکال زیر سئوال برد.

وی افزود: طبق گفته شاهدان عینی حادثه توسط یکی از شهروندان به آتش نشانی اطلاع داده شده و آتش نشانی در کمتر از ساعت مقرر یعنی سه دقیقه و ۱۰ ثانیه پس از اطلاع در محل حاضر و مستقر شد، اما متاسفانه تجهیزات با مشکل مواجه شده و نردبام که کاملا سیستم کامپیوتری دارد و قبلا هم از آن استفاده می‌شده، باز نشده است.

آباد با این اینکه که ممکن است این اتفاق برای هر سیستم کامپیوتری رخ بدهد و حتی هواپیماهای غول پیکر هم دچار مشکل شوند، گفت: یکی از خانم‌ها قبل از ورود آتش نشانی خود را به پایین پرتاب می‌کند و یکی از آنها نیز بعد از آمدن آتش نشانی خود را به پایین پرتاب می‌کند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: توجه داشته باشید که از هفت نفر پنج نفر نجات پیدا کردهاند و این قابل تقدیر است اما باید نواقص هم پیگیری شود.