بررسی مخدر جدید «گل» در آزمایشگاه

به گزارشافکارنیوز،بابک دین‌پرست گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز از توزیع این ماده مخدر جدید در کشور با خبر شده اما اگر بخواهیم بگوییم که منشاء و ترکیب آن چیست نمونه‌های این ماده مخدر را به آزمایشگاه تخصصی ستاد داده‌ایم و قطعاً بعد از اینکه ماهیت آن مشخص شد آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که آزمایشگاه تخصصی ماهیت این ماده مخدر را شناسایی نکند و منشاء آن را تأیید نکند نمی‌توانیم در مورد این ماده مخدر اطلاعات جدیدی را اعلام کنیم.

دین پرست ادامه داد: بسیاری از مواد مخدری که طی یکی دو ماه اخیر به بازار آمده بسیاری از آنها جدید نیستند بلکه نامهای تجاریشان در بین فروشندگان متفاوت است.

معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیشتر این نامگذاری‌ها برای جلب مشتری است در غیر این‌صورت ستاد مبارزه با مواد مخدر به محض ورود ماده جدید به بازار آن را به آزمایشگاه تخصصی برای آگاهی از ترکیبات آن می‌فرستد.

*قارچ مقدس روانگردان است


دین‌پرست افزود: ماده مخدر جدیدی نیز که با عنوان قارچ مقدس در شیراز کشف شده همان LSD بوده البته میزان این ماده مخدر محدود است و اثرات مشابه مواد روانگردان را دارد.

معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تمام مواد مخدری که در کشور شاهد شیوع آن هستیم وظیفه ماست که آن را اطلاع رسانی کنیم تا خانواده‌ها مطلع شوند و با یک سری اقدامات فریبنده به دام این مواد مخدرها نیفتند.

*نسل چهارم مواد مخدر با اینگونه مواد متفاوت است


وی افزود: مواد مخدری که در ماههای اخیر با عناوین جدید عرضه میشود با نسل چهارم مواد مخدر متفاوت است نسل چهارم که MPS هستند از نوع مواد روانگردان جدید بوده و علیرغم اینکه عنوانشان جدید است اما از دهه هفتاد در دنیا وجود داشته است. مواد اولیه این مواد مخدر با منشاء گیاهی معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: این در حالی است که در گزارش سازمان ملل هر روز یک ماده روانگردان جدید در اروپا تولید میشود که این مواد ترکیبات و اثرات متفاوتی برجای میگذارد.