افزایش قاچاق سوخت از مرزهای کشور

به گزارشافکارنیوز،سردار حسین ذوالفقاری در همایش فرماندهان و گروهان‌های مرزی و یگان تکاوری فرماندهی مرزبانی خراسان جنوبی از افزایش ۲۵ درصدی کشف سوخت قاچاق از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: تاحد زیادی در منطقه سیستان و بلوچستان، دریای عمان و خلیج فارس و بخشی نیز در شمال و شمال غرب کشور با پدیده سوخت قاچاق مواجه هستیم.

وی تفاوت قیمت سوخت در داخل کشور با کشورهای اطراف را یکی از علل بروز پدیده سوخت قاچاق ذکر کرد و با بیان اینکه امسال اقدامات مناسبی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از مرزهای خشکی کشور انجام شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳۰ تن انواع مواد مخدر در مرزها و توسط نیروی انتظامی کشور کشف شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد این کشفیات مربوط به شرق، حاشیه شرق و جنوب کشور از استان هرمزگان تا خراسان رضوی است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در این مدت کشف سلاح قاچاق به ویژه در مرزهای شمال، شمال غرب و بخشی در جنوب کشور ۳۵ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: به تازگی محموله‌هایی با بیش از ۲۵۰ قبضه سلاح از قاچاقچیان در کشور کشف شده که عمده آن شکاری و برخی سلاح جنگی نیز بوده است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مجموع درگیری‌های مسلحانه با اشرار را از ابتدای امسال تاکنون در مرزها را ۳۳۷ مورد اعلام کرد و گفت: این درگیری‌ها با قاچاقچیان مسلح، اشرار و بخشی مربوط به گروه‌های تروریست بوده است.

وی با بیان اینکه میزان هلاکت اشرار طی این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش داشته است گفت: مجموع اعتبارات مصوب انسداد مرزهای کشور طی ۱۰ ماهه امسال ۸۲ میلیارد تومان بود که تاکنون۳۱ درصد آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به استخدام افراد بومی برای امنیت مرزها گفت: در استخدام رسمی، بیشترین پذیرش برای خدمت در مرز از استانهای مرزی انتخاب می شود، چراکه آشنایی بیشتری با منطقه و علاقه زیادی برای حضور در مرزها دارند و در بخش استخدام غیررسمی نیز داوطلبان میتوانند با رعایت مقررات و عنوان "مرزیار" با مرزبانی همکاری داشته باشند که در حال حاضر در سیستان و بلوچستان این کار آغاز شده و به تدریج در سال آینده گسترش مییابد.