به گزارش افکارنیوز، عباس ذاکریانˈ یکشنبه شب در چهل و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به حادثه رانندگی روز گذشته قم که منجر به فوت یک دختر دانش آموز و مصدومیت پنج دانش آموز دیگر شد، اظهار داشت: درجلسه ای با حضور پلیس راهور ناجا، مدیرعامل تاکسیرانی، مدیرعامل شرکت بیمه سفر و تاکسیرانی، در محل شورای اسلامی شهر، پس از بررسی های لازم مشخص شد که راننده سرویس صلاحیت های لازم را نداشته است.

وی بااشاره به تخلفات دیگر شناسایی شده طی این جلسه، خاطرنشان کرد: شرکت بیمه سفر درعین صلاحیت نداشتن این راننده، کارت سرویس مدرسه را برای آن صادر کرده است، هر چند مدرسه فرزانگان نیز باید تذکرات لازم را به صورت کتبی اعلام می کرده که متاسفانه در این زمینه هم کوتاهی صورت گرفته است.

وی افزود: دراین جلسه تصمیم گرفته شد، بازنگری درتعداد سرنشین های سرویس های مدارس صورت گرفته و همچنین تیم های نظارتی مرکب از پرسنل، راهور ناجا، تاکسیرانی وآموزش و پرورش افزایش یابد.

ذاکریان گفت: تیم های نظارتی باید در هر چهار ناحیه آموزش و پرورش ضمن نظارت دقیق چک لیست هایی را پر کرده و به صورت سه ماه یک بار گزارشی را به این جلسه ارائه دهند.

وی بحثآموزش مستمر به رانندگان سرویس مدارس از سوی تاکسیرانی و پلیس راهور را از دیگر تصمیماتی اخذ شده، خواند، و افزود: ممنوعیت تردد سرویس مدارس در بزرگراه امام علی(ع) و هوشمند سازی سرویس مدارس از سال آینده، از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

واژگونی سرویس مدرسه در کمربندی امام علی (ع) قم که روز گذشته اتفاق افتاد، یک دانش آموز دختربه نام ˈ محدثه سامیان ˈ جان باخت و چهار دانش آموز دیگر مجروح شدند.