راهکارهای اجرای صحیح دورکاری زنان شاغل

به گزارشافکارنیوز،شهیندخت مولاوردی با بیان این مطلب اظهار داشت: معاونت امور زنان مخالف با لغو کامل بخشنامه طرح دورکاری زنان بود به همین دلیل قرار شد تا نحوه اجرای این بخشنامه به شکل گذشته لغو و راهکارهای اجرای صحیح آن بررسی شود.

وی افزود: در کمیسیون اجتماعی دولت طرحدورکاری زناندر دست بررسی و مطالعه است تا بتوان زیرساختهای لازم را برای اجرای صحیح آن فراهم کرد؛ چراکه اجرای طرح دورکاری در دولت گذشته دارای اشکالاتی بوده که باید همه آنها برطرف شود.

مولاوردی در پاسخ به این سوال که مگر می شود بخشنامه ای را که دولت لغو کرده، دوباره مورد بررسی قرار داد، گفت: دولت بخشنامه نحوه اجرا را لغو کرده، ضمن آنکه با تدوین راهکارهای مناسب دولت می‌تواند دوباره اجرای آن را بخشنامه و ابلاغ کند.

وی ادامه داد: طرح دورکاری از جمله طرحهایی است که در دنیا و عصر مدرن نمی توان آن را نادیده گرفت، امازنان شاغلباید تا زمان ابلاغ بخشنامه جدید و تدوین نحوه اجرای صحیح آن سعه صدر داشته باشند.

برگزاری نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده تا پایان سال با حضور رئیس جمهور


معاون زنان رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهور در ایام دهه فجر برگزار می شود، توضیح داد: با توجه به اینکه این ستاد هنوز دستورالعملی برای برگزاری جلسه با حضور رئیس جمهور نداشته است بعید می دانم که نخستین جلسه در ایام دهه فجر برگزار شود. اما مطمئنا نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده تا پایان سال با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

مولاوردی درباره آنکه این ستاد تا چه اندازه در صدد اجرای مصوبات گذشته است، گفت: هدف ما اجرایی کردن مصوبات برنامه جامع، تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده است.