مددجویان کمیته امداد امسال عیدی می‌گیرند؟

به گزارشافکارنیوز،کمتر از دو ماه به پایان سال ۹۲، باقی مانده است که در این زمان باقی مانده سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی تلاش می‌کنند که عیدی را به پرسنل و کارمندان خود ‌دهند.

این در حالی است که اکثر پرسنل و کارمندان این عیدی را چه بسا ناچیز هم باشد را دریافت می‌کنند.

در سال‌های گذشته نیز بارها به این موضوع پرداخته شده بود که یکی از گروه‌های ضعیف جامعه مددجویان دستگاه‌های حمایتی هستند که نیاز به حمایت بیشتر دولت‌ها دارند.

هم اکنون بالغ بر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم تحت پوشش کمیته امداد هستند ضمن اینکه حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

در حالی ابن تعداد مددجو تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی قرار دارند که در سال‌های گذشته دولتمردان برای ارائه خدمات به این افراد، تفاوتی را قائل شده‌اند.

در سال‌های اخیر و در دولت‌های نهم و دهم، و در خصوص پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امداد حرف‌ و حدیثهای فراوانی مطرح شده بود.

به طوری که مددجویان بهزیستی برای دریافت عیدی مشکلی را نداشته‌اند و افراد تحت پوشش این سازمان در زمان مقرر عیدی خود را دریافت کرده‌اند، اما مددجویان کمیته امداد برای دریافت عیدی باید پیچ و خم‌های فراوانی را طی کنند.

در اواخر سال ۹۰ پرداخت و یا عدم پرداخت عیدی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد پرسشی بود که بارها از حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) پرسیده شده بود و وی نیز عنوان کرده بود که در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت، کمیته امداد امام خمینی(ره) عیدی به مددجویان را پرداخت خواهد کرد.

این در حالی بود که سریال پرداخت عیدی به مددجویان در سال ۹۰، ادامه داشت و سرانجام در آخرین روز سال ۹۰، و در ساعات پایانی سال عیدی به حساب مددجویان واریز شد!

در همین خصوص باید به این موضوع اشاره کرد که مددجویان تحت پوشش بهزیستی در همان زمان(سال ۹۰) عیدی خود را در بهمن ماه و بدون دغدغه دریافت کردند و این سوال مطرح می‌شود که چه تفاوتی بین مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود دارد؟

مشکل پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امداد در سال ۹۱ نیز ادامه داشت و در آن زمان نیز مسئولان کمیته امداد برای پرداخت عیدی با مشکلات بسیاری روبرو شدند.

به طوری که سرانجام و با پیگیری مسئولان کمیته امداد، دولت اعتبار لازم را برای پرداخت عیدی به مددجویان را پرداخت کرد.

و هم اینک در روزهای پایان سال ۹۲، باز هم شاهد " سریال تکراری پرداخت عیدی به مددجویان " را هستیم و امیدواریم دولتمردان راه حل مناسبی برای رفع این مشکل اتخاذ کنند.

در حالی پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امداد در پاره‌ای از ابهام قرار دارد که رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی تا نیمه دوم بهمن خبر داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: اعتبارات عیدی مددجویان در حال حاضر تأمین شده است که در زمان اشاره شده به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مددجو عیدی پرداخت می‌شود.

در همین راستا هنوز هیچ یک از مسئولان رفاهی دولت یازدهم در خصوص پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار نظری نداشته‌است.

در پایان امیدواریم دولت یازدهم که تحت عنوان "دولت تدبیر و امید" فعالیت خود را شروع کرده است، سنت شکنی کند و این بار قبل از پایان سال عیدی مددجویان را پرداخت کند.