سیم‌کارت جایگزین دفترچه‌های تأمین اجتماعی

به گزارشافکارنیوز،اصغری درباره اجرای طرح کارت هوشمند سلامت اظهار داشت: این طرح بیش از ۸ سال است که در سازمان تأمین اجتماعی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: کارت هوشمند سلامت پروژه قدیمی است که در حال حاضر به دلیل اینکه حجم دیتاهای سلامت برای هر فرد افزایش یافته اصولاً باید به سیستم‌های جدیدتر از کارت هوشمند سلامت پیش رفت و در حال حاضر در دنیا از سیم‌کارت به جای دفترچه و کارت هوشمند سلامت استفاده می‌کنیم.

معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تکنولوژی‌های جدید نگاه‌ها را تغییر داده‌اند گفت: در حال حاضر می‌توان دیتاهای کارت هوشمند سلامت را انتقال داد. سازمان قصد داشت در سالیان گذشته کارت هوشمند سلامت را در استان اراک اجرایی کند که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم این اتفاق به صورت کامل نیفتاد.

اصغری با بیان اینکه یکی از ویژگیهای تأمین اجتماعی داینامیک بودن است گفت: زیرساخت‌های الکترونیکی در تأمین اجتماعی نسبت به ۸ سال گذشته خیلی بهتر شده است و ویژگی داینامیک بودن مانع از هدر رفت سرمایه‌های کشور شده است.

وی گفت: در حال حاضر موضوعی به نام کارت هوشمند سلامت قدیمی شده است و باید از آخرین تکنولوژی‌ها که در حال حاضر سیم‌کارت است برای جایگزینی دفترچه‌‌های درمانی اقدام کرد و هر چه سریع‌تر این اتفاق صورت می‌گیرد.

معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: هنوز مشخص نیست که آیا باید به بیمه‌شدگان سیم‌کارتی ارائه شود و یا اینکه با همان سیم‌کارتی که در اختیار دارند می‌توانند خدمات درمانی را دریافت کنند.

اصغری خاطرنشان کرد: این مدل پیشرو است و سازمان نیز در این زمینه برنامهریزیهای خوبی انجام داده است.