تشویق به قرآن آموزی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام بهرامیر اختتامیه طرح حفظ جزء ۳۰ کارکنان و خانواده های نیروی انتظامی گیلان که در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کتاب انسان‌ساز است، اظهار کرد: وقتی نور قرآن به فضایی تابیده شود بی‌بندوباری و گناه از آنجا خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند صاحب قرآن است، افزود: این گنجینه معنوی توسط نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) بر بشریت نازل شد، قرآن دستاویزی ارزشمند برای حفظ ارتباط الهی و انسانی است لذا باید محافل این‌چنینی را قدر بدانیم و گسترش دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی کشور با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: اگر آمریکا به گزینه های روی میز خود می نازد، ما به رهبری و حضور آگاهانه مردم در حمایت از نظام و مهم تر از همه اتکا به آموزه‌های قرآنی می نازیم که توطئه های استکباری را خنثی می کند.

بهرامی با اشاره به تعابیر قرآن گفت: نورانیت، علم و ذکر خداوند از مهم ترین تعابیر قرآن هستند که انسان با بهره گیری از نورانیت آن از ظلمات رهایی می یابد و با قدم نهادن در مسیر معنویت از گمراهی دور می شود.

وی دستیابی به دانش حقیقی را در گرو فراگیری قرآن دانست و اضافه کرد: ذکر یکی از تعابیر قرآن است که مانع از غفلت انسان از خود، خدا، آینده، مرگ و حساب و کتاب قیامت می شود و تشبیه قرآن به باران نیز به جهت نورانی ساختن قلوب همچون حیات‌بخشی باران به زمین خشک است.

بهرامی قرآن را پناهگاه مهم انسان در برابر ناملایمات زندگی عنوان کرد و یادآور شد: هرکه خود را در پناه قرآن قرار دهد، قرآن او را از شر شیاطین و هواهای نفسانی حفظ می کند.

وی تجلی قرآن در زندگی را موجب ارتقای ایمان و عمق بخشی آن دانست و عنوان کرد: جوانان و نوجوانان باید قرآن را اقامه کنند زیرا در روایات داریم جوانی که قرآن بخواند با خون و پوست و گوشت او عجین می شود.

رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی کشور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن، ادامه داد: فراخوان نیروی انتظامی مبنی بر حفظ جزء ۳۰ قرآن اولین گام برای تحقق این مطالبه ارزشمند مقام معظم رهبری بود که در اولین مرحله از آن با ثبت‌ نام ۴۹ هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های آنان مواجه شدیم و از این تعداد ۳۵ هزار نفر توانستند پس از شرکت در آزمون نمره قبولی را کسب کنند.

حجت اسلام بهرامی با بیان اینکه ۱۵۰هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی کشور در طرح نور مبین که طرح آشنایی با مفاهیم قرآن است، شرکت کردند، خاطرنشان کرد: قرآن سرچشمه همه نعمات الهی است لذا مسلمانان باید حقایق قرآنی را فراگیرند و با این اقدام خود وحدت جامعه مسلمین را تقویت کنند.