ساعتی ۲ کشته و ۳۸ مجروح در جاده

به گزارشافکارنیوز،شهرام جباری زادگان کارشناس برنامه ریزی شهری اعلام کرد: از اول فروردین تا آخر آذر به طور متوسط هر ۲۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه یک نفر در تصادفات رانندگی در جاده های کشورمان کشته شده اند و در هر یک دقیقه و ۳۴ ثانیه نیز یک نفر آسیب دیده اند.

وی با اشاره به اینکه هر روز در تصادفات کشورمان ۵۲ نفر کشته و ۹۱۹ نفر مجروح و مصدوم می¬شوند، افزود: از مجموع کشته شدگان، سهم مردان ۱۱ هزار و ۶۹ نفر(۷۷ درصد) و سهم زنان ۳ هزار و ۳۰۶ نفر(۲۳ درصد) بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کشته ها و مجروحان و مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی کشورمان از جمعیت بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است، اظهار کرد: افرادی که در نُه ماهه نخست سال جاری بر اثر تصادفات رانندگی در کشورمان کشته شده یا آسیب دیده اند، معادل جمعیت کشورهایی همچون مالدیو، ایسلند و باربادوس است.

جباری زادگان با تأکید بر این که خوشبختانه رقم کشته های ناشی از تصادفات رانندگی کشور در سال گذشته کاهش محسوسی دارد، تصریح کرد: البته این کاهش تلفات در تهران نسبت به سال های گذشته شتاب بیشتری از میانگین کشور داشته است.

این کارشناس مسائل شهری در پایان با اعلام اینکه آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در تهران طی سال های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته، خاطرنشان کرد: این مهم متأثر از فعالیت های شبانه روزی نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهری تهران در زمینه ایمن سازی و هوشمندسازی ترافیک بوده است.