به گزارشافکارنیوز،این حادثه روز سه‌شنبه و زمانی رخ داد که نوجوان ایرانی در راهرو مدرسه در حال حرکت بود. در همین هنگام بود که او هدف حمله یک دانش‌آموز کلاس هشتمی قرار گرفت و به‌شدت مجروح شد.

امید که از بدو تولد در آمریکا زندگی می‌کند، پس از این حمله به بیمارستان منتقل شد اما گفته می‌شود که بر اثر شدت صدمات وارده، هر دو شانه‌اش دچار شکستگی شده است.

او که در مدرسه راهنمایی هانا بردسلی در منطقه کریستال لیک در شمال غربی شیکاگو درس می‌خواند، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آن روز در راهرو مدرسه داشتم به طرف ناهارخوری می‌رفتم که یکی از پشت سر صدا زد: «هی، فارسی؛ می‌خواهی با یک مرد سیاه بجنگی؟»

من توجهی نکردم و به راهم ادامه دادم اما او باز هم اصرار کرد. من هم گفتم که نمی‌خواهم بجنگم اما وی شروع کرد به مادرم ناسزا گفتن. در همین هنگام از پشت سر به طرفم حمله کرد و روی من پرید. او مرا به زمین کوبید و بعد شروع کرد به مشت و لگدزدن به من. همزمان فحش‌های رکیکی به من و خانواده‌ام می‌داد. او نه همکلاسی‌ام بود و نه دوستم. ما فقط هم مدرسه‌ای هستیم و نمی‌دانم که چرا به من حمله کرد.

پس از این حادثه نوجوان مجروح به بیمارستان منتقل و با حضور پلیس در محل حادثه، دانش‌آموز مهاجم دستگیر شد. اما از آنجا که او نوجوان است، پلیس نام وی را فاش نکرده است.

در همین حال یکی از مسئولان مدرسه به شیکاگو تریبیون گفت: بروز چنین حادثه‌ای در مدرسه هانا بردسلی کم‌سابقه بود. چرا که ما نظارت شدیدی روی دانش‌آموزان داریم و حتی سالن ناهارخوری و راهروها هم مدام کنترل می‌شوند.

پدر و مادر دانش‌آموز ایرانی این روزها نگران آینده او هستند. چراکه به گفته پدر امید: پسرم از کودکی علاقه‌مند به شنا بوده و در این رشته خیلی پیشرفت کرده بود. حالا با شکستگی در ناحیه هر دو شانه معلوم نیست آینده ورزشی او چه خواهد شد.

پدر امید ۲۶سال پیش به آمریکا مهاجرت کرده و از ۱۲سال پیش ساکن منطقه کریستال لیک در شمال غربی شیکاگوست.

او گفت: از لحظه‌ای که این خبر منتشرشده، خیلی‌ها برای عیادت از امید و همدلی با ما به خانه‌مان می‌آیند و امیدواریم که پسرم هر چه زودتر سلامتی خود را به‌دست آورد.

گفته میشود که قرار است دادگاه رسیدگی به این پرونده هفتم اسفندماه برگزار شود.