جمع‌آوری کارتن‌خواب در روزهای سرد تهران

به گزارشافکارنیوز،فاطمه دانشور گفت: در حالی در شب‌های سرد ۱۲هزار کارتن‌خواب جمع‌آوری می‌شود که تنها ۲۰۰۰ نفر ظرفیت در شهر تهران توسط سازمان رفاه شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شهرداری دو بخش امور بانوان و ستاد زنان سرپرست خانوار را برای امور زنان در نظر گرفته و برنامه‌های خوبی دارند و اقدامات موثری هم برای زنان نیازمند کمک در اشکال مختلف انجام داده‌اند.

دانشور تاکید کرد که این اقدامات فقط به صورت پایلوت می‌تواند باشد و تعداد کمی از زنان می‌توانند از طریق این طرح‌ها ساماندهی شوند و افزود: الگوی به کار گرفته شده، الگوی خوبی است اما باید گسترش پیدا کند و باید این الگو را به وسیله‌ NGOها گزارش داد و کار را به آنها سپرد و خود شهرداری متولی این کار نباشد. در حقیقت باید شهرداری الگوهای خوب را ایجاد کند و آن‌ را به NGOها بسپارد و در مرحله بعد خود NGOها را گسترش دهد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات باید قائم به قانون باشد نه افراد، افزود: باید به شکلی کار پیش برود که اگر روزی فردی موثر از حوزه مسئولیت رفت، فعالیت‌هایش متوقف نشود.

وی در خصوص فعالیت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: این سازمان بیشتر در حوزه کارتن‌خواب‌ها فعالیت می‌کند. در برنامه پنج ساله دوم شهرداری برای ایجاد مراکز جداگانه برای کودکان و زنان بی‌خانمان پیش‌بینی‌هایی شده است و مناسب سازی سامان‌سراها برای این دو گروه در نظر گرفته شده است.

دانشور ادامه داد: در حال حاضر فصل بررسی بودجه است و در تلاش هستیم روی بودجه سازمان رفاه اختصاص بیشتری داشته باشیم. شخصا این موضوع را پیگیری میکنم تا بودجه خوبی به سازمان رفاه شهرداری اختصاص پیدا کند و در سال آینده بتواند مراکز جدید را ایجاد کمند. موضوع زنان بیخانمان و بیسرپرست و بدسرپرست یکی از دغدغههای اصلی من است که پیگیر آن هستم.