به گزارش تابناک ، خانواده داغدار ساجدی که دختر نوجوانشان به دلیل سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود و قصد داشتند با نیت خیر و حسنه اعضای بدن فرزندشان را به بیماران نیازمند اهدا کنند، به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های بیمارستان نتوانستد فرزند خود را برای انتقال به تهران برای اهدای عضو ترخیص کنند.

بنابر این گزارش، این عدم ترخیص این دختر نوجوان از کلینیک تخصصی شهر بابل در حالی است که خانواده وی می توانستند با فروش اعضای بدن وی، هم هزینه های بیمارستان را بپردازند و هم از لحاظ مالی مشکلاتشان برطرف شود، ولی خانواده وی تصمیم داشتند که اعضای بدن وی را به نیازمندان و محتاجان اهدا کنند.

در همین حالی یکی از اقوام این دختر نوجوان به خبرنگار تابناک گفت، به دلیل بروز مشکلاتی که شب گذشته در خصوص ترخیص این نوجوان مرگ مغذی شد، خانواده وی از اهدای اعضای بدن دخترشان منصرف شده اند.

ضروری است با توجه به رشد و گستردگی فرهنگ نورانی اهدای عضو، مسئولین وزارت بهداشت و سایر مسئولین مربوطه سیاست هایی را اتخاذ نمایند که افراد و خانواده های داغداری که تصمیم دارند اعضای عزیزشان را به نیازمندان آن هم بدون هیچ چشمداشت مالی اهدا نمایند، بتوانند به راحتی و بدون دردسر اقدام به این کار نمایند.