محسن پیرهادی پای درد و دل مدیران محله تهران پارس نشست

گروه اجتماعی- محسن پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدیدهای خود از محلات مختلف تهران به مجله تهران پارس رفت.

به گزارشافکارنیوز، وی پس از بازدید از محله در جلسه ای از نزدیک در جریان مشکلات محله تهران پارس قرار گرفت؛ در این جلسه آقای باطبی از معضل ترمینال که محل تجمع عده ای شده و به معضلاتی چون اعتیاد و مشکلات فرهنگی دامن زده است، اشاره کرد؛ وی به کمبود درمانگاه, کتابخانه و بازار میوه و تره بار مناسب هم اشاره کرده و در خواست کرد در محله موسسه کارآموزی و کارگاه های خلاقیت و مهارت آموزی ایجاد شود تا مشکل بیکاری کاهش یابد.
پس از آن سرگرد نور آبادی از مشکل کمبود مسجد در محله و وجود تنها یک مسجد با توجه به وسعت محله گلایه کرد.

خانم عظیمی نیز گفت: کاری کنیم که مشکل و معضل جوان و نوجوان حل شود و هر کسی که زندگی خود را نگاه می کند با مشکلاتی روبروست. در منطقه ۸ در محله نظام اباد بچه ای بود پشت درب می خوابید. باطن را درست کنیم و وقت جوان را پر کنیم کارآفرینی اشتغال و فضای سبز درست کنیم وقتی در سالهای پیش از انقلاب در مدرسه تدریس می کردم دختری بود که جلوی مدرسه مواد رد و بد می کرد و آمدیم دزدی را بررسی کردیم از بوفه امار گرفتیم که چه کسی زیاد خرید می کند و از این طریق با هدیه کردن و خریدن ساندویچ تیم درست می کردند از افراد مدرسه و به مرور به بچه های دیگر را جذب می کردند و به دزدی می بردند وی ادامه داد: ما مسئول هستیم در برابر خدا مسئول هستیم و باید احساس وظیفه کنیم کسی گرسنه بخوابد ما مسئول هستیم معضلات خانواده ها ایجاد محیط فرهنگی وقت های بیکاری بچه ها پر نشده و ظرفیت های فکری را بالا ببریم خلاقیت ها را پیدا کنیم مشکلاتی مانند قهوه خانه ها و دزدان. در زمان شاه تعداد مشروب فروشی ها از تعداد کتابخانه ها زیادتر بود. مشکلات خانواده ها حل شود و جوان را جذب کنیم استعداد جوانها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم و جوان را درگیر کنیم.

پس از آن آقای یزدی از خیرین محله گفت: ترمینال تهرانپارس که ام الفساد شده – ماشین های مسافربری اول خیابان رشید که گمرک ثانی شده و خیلی شلوغ شده و هر دم دعوا و نزاع هست و کلانتری از اینها باخبر است.

آقای هدیه لو مسئول بسیج محله هم تاکید کرد: در آن طرف اتوبان شهید باقری ۱۳ مسجد وجود دارد و در این طرف اتوبان که به لحاظ مساحتی تقریبا با طرف مقابل یکسان است یک مسجد بیشتر نیست رفتیم و پیگیری کردیم و زمین پشت مسجد رو کانون فرهنگی کنیم و گفتند یک واحد از آنجا را به ما بدهیدتا اجازه بدیم کار فرهنگی کنید. زمین وقت مسجد بود و در زمان احمدی نژاد مسئله حل شد.

به گفته وی، مسجد حضرت خدیجه(س) رو بنا کردیم و پارک سر خیابان ۱۵۰ رو با همکاری شهرداری آماده ایم مسجد بسازیم و کانون فرهنگی کنیم. و در پارک مصطفی خمینی نیز امکان ساخت مسجد وجود دارد. جوانهای خوبی داریم و جاذبه داریم و در کانون های فرهنگی باید از حضور آنها استفاده کنیم.
آقای خزایینفر بعدی بود که از مشکلات محله گفت وی افزود: بگوئید حوزه کار ما کجاست. اگر حوزه شورای شهر هست ما در این خصوص صحبت کنیم.

فضای ورزشی در محله کم است. زمین روبروی تره بار رو میخواستند بدند اما نشد. اما اکنون با حضور شهردار جدید کار متوقف شده و نظر دیگری دارند و زمین متعلق به شهرداری هست. بودجه ای دیده شود تا بتوانیم در این زمینی که حدود ۲۰۰۰ متر هست فضای ورزشی بسازیم. که خیلی از نیاز ها انجام شود.
وی گفت: بحثترافیکی داریم چرا جواز که صادر می شود چرا زمینی برای پارکینک اختصاص داده نمی شود مثلا خیابان رشید تبدیل به تجاری می شود ولی پارکینگ ندارد فلکه اول پارکینگ ندارد.

بحثکارافرینی و اشتغال و فضایی که افرادی که کار ایجاد می کنند کلاس آموزشی بگذارند. شهرداری می تواند فضایی را ایجاد کند و یا پیشنهادات را بررسی کند تا نیاز ها برطرف شود. فضای سبز نیاز هست. محلی در خیابان ۱۰۵ قابلیت ساخت مسجد وجود دارد که طرحش رو به شهرداری ارائه کردیم. تره بار نیاز داریم و الان تره بار مدیریت خوبی ندارد هیچ دلیلی ندارد که ما تغییر در بازار محله داشته باشیم.

همچنین خانم دانش پی مسئول خانه رفاه و گردشگری با اشاره به دیگر مشکلات محله خاطر نشان کرد: پر کردن اوقات فراغت جونان ونوجوانان همیشه تورهای زیارتی می رویم طبیعت گردی سیاحتی و زیارتی. دستگاه ورزشی در اتاق های سرای محله بگذاریم تا اگر خانمی خواست ورزش کند بتواند. یک روان شناس و آسیب شناس خوب بیاید و مشکلات مردم را حل کند.

خانم رضوان مهر مسئول خانه پژوهش هم تصریح کرد: منطقه ۸ دارای ۱۳ محله هست. خانه پژوهش مطالعات زیادی را انجام داده و مشکلات محله احضا شده و قابل ارائه می باشد.
آقای احمدی: دبیر شورایاری نیز گفت: یک آپارتمانی داریم متعلق به شهرداری است. شیشه ها ی ان را شکستند و ساختمان را خراب کردند ملک را به شورایاری بدهند تا آن را درست کنیم و برای سرای محله استفاده کنیم.

آقای سیدی مسئول خانه فرهنگ و هنر هم یادآوری کرد: سراهای محلات فاقد نکات ایمنی است. پله های متعدد دارد. خطوط عابر پیاده خیلی شفاف و براق است خانم ها لیز می خورند باید زبر باشد و ماسه ریخته شود. اتوبان آزادگان تهران تا کرج مشکل دارد تنها اتوبانی که در دنیا در وسط آن درخت میده کاشته شد اتوبان آزادگان هست و مردم برای چیدن میوه ها توقف می کنند و باعثتصادف می شوند. دارا بودن مدرک لیسانس برای مدیریت محله اشتباه است.

پس از سیدی، آقای غضنفری با اشاره به دیگر مشکلات محله گفت: کوچه ها پر از دزد است و محله امنیت ندارد آنقدر دزد زیاد شده میگن نیرو نداریم این ربطی به اهالی محل ندارد و وجود زمینی که سر خیابان رشید هست و متعلق به شرکت نفت هست نبش ترمینال زمین بزرگی است که تبدیل به زباله دان شده است.

آقای بیگدلی مدیر محله نیز در ادامه خاطر نشان کرد: پیشنهاد شده راه بهتر زیستن و سلامت زیستن را اشاعه بدهیم. نگاه پیشگیرانه داشته باشیم از این رو تصمیم گرفته شد فضاهای خالی مثلا ۱۳۰ مرکز مشاوره شود این در حالی است که طرح ما در این خصوص از سال ۸۶ مانده است.

در این جلسه به دیگر معضلات محله چون کمبود سرانه های فرهنگی – عدم توان در ایجاد جذابیت – کمبود فضای سبز و وجود یک زمین فوتبال در زیر پل که آن هم پولی هست و نوجوانان پسر در این زمینه ها مشکل دارند، پرداخته شد.