به گزارشافکارنیوز،در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران لایحه تخصیص ۵۰ درصدی جرایم عوارض نوسازی برای شهروندان بررسی و تصویب شد.

محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهردار تهران با اشاره به این‌که شهرداری ۷۵۰ میلیارد تومان مطالبه معوق از شهروندان دارد اظهار داشت: طبق قانونی که از سال ۱۳۶۱ وضع شده در صورت پرداخت نکردن عوارض نوسازی می‌توان آب و برق شهروندان را قطع کرد اما این قانون هیچ ضمانت اجرایی ندارد و نمی‌توانیم برای احیای این مطالبات چنین کاری کنیم.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات پور زرندی گفت: باید شأن مردم را رعایت کرد تا گفته نشود شهرداری برای وصول درآمدهایش به دنبال قطع کردن آب و برق است.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این موضوع از شیوه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: در این زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسبی انجام نمی‌شود.

در نهایت تخفیف ۵۰ درصدی جرایم عوارض نوسازی برای شهروندان تا ۳۱ تیر سال آینده به تصویب رسید که بر این اساس به جرایم عوارض شهروندان ۵۰ درصد تخفیف اختصاص می‌یابد اما این مصوبه قابل تسری به سال‌های دیگر نیست.

بر اساس این مصوبه همچنین مقرر شد یک درصد درآمد حاصل از این محل به تبلیغات و اطلاعرسانی برای گرایش مردم به پرداخت هر چه سریعتر و عوارضشان در این حوزه اختصاص یابد.