توقف خودروهای دارای جریمه‌ بالای ۱ میلیون تومان

به گزارشافکارنیوز،موسی امیری معاون پلیس راهور در برنامه نگاه یک گفت: دو برنامه نظارتی و کنترلی که یکی از ۱۷ اسفند ماه تا ۲۵ اسفند و دیگر از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه به منظور کنترل مسیرهای درون شهری و برون شهری در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: اولین هدف ما پیشگیری از حوادثرانندگی است که قبل و در حین تعطیلات انجام خواهیم داد.

امیری ادامه داد: خودروهای بالای یک میلیون تومان جریمه که جریمه معوق داشته باشند متوقف خواهند شد و از طرفی به دنبال اقداماتی هستیم که در تعطیلات پیش رو سرعت را کاهش دهیم تا در نتیجه شاهد کاهش حوادثباشیم.

معاون پلیس راهور تصریح کرد: در سال ۹۲ به طور متوسط هر ساعت ۳۹۴ خودرو در معابر برون شهری تردد کرد که نسبت به سال ۹۱ حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت: اوج سفرهای نوروزی در سال گذشته ۲۹ اسفند و ۸ فروردین ماه بود که برای سال جاری نیز در این دو روز تمهیداتی اندیشیده ایم.

امیری با اشاره به اینکه باید تمهیداتی اندیشید تا تخلفات رانندگی کاهش یابد، گفت: یکی از این روش ها بحثهای فرهنگی و دیگر افزایش جرائم است که امسال می توانیم براساس قانون میزان جریمه های رانندگی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۱ درصد از مرگهای حوادث رانندگی در صحنه اتفاق می افتد و ۴۹ درصد نیز در هنگام حمل به بیمارستان و یا در بیمارستان فوت میشوند که در این زمینه سازمان اورژانس و فوریت پزشکی باید برای کاهش آمار مرگها همکاری لازم را انجام دهد.