به گزارشافکارنیوز،رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: خانومی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به اداره مبارزه با جرایم سایبری مراجعه و اعلام کرد، چندی پیش از طریق سامانه تلفن بانک متوجه خروج پول از حسابش شده در صورتی که خودش از این ماجرا بی خبر بوده است.

سرهنگ سید محمد حسینی‌پور اذعان کرد: با اظهارات شاکی کارآگاهان با اقدامات فنی متوجه شدند، پول های برداشت شده صرف خرید شارژ تلفن همراه اول و ایرانسل شده و همین طور مشخص شد، شارژهای خریداری شده بر روی خطوط همراه اول و ایرانسل فعال شده است.
این گزارش حاکی از آن است که شاکی با دیدن شماره تلفن ها، یکی از شماره ها را که متعلق به برادرش بود، شناسایی کرد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان افزود: متهم به پلیس فتا احضار و در این خصوص گفت: شاکیه خواهرم است و زمانی که با خواهرم برای خرید به مغازه می رفتم او کارت عابر بانک خود را به صاحب مغازه می داد و رمز آنرا نیز به مغازه دار می گفت و به دلیل ساده و رند بودن رمز کارت، رمز در ذهنم باقی مانده بود.

وی در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت: چند هفته پیش، در بدنم احساس درد و نیاز شدیدی به مواد پیدا کردم آنچنان که حال خود را نمی فهمیدم و چون می دانستم خواهرم کجا عابر بانک را نگهداری می کند آن را برداشته و از حساب خواهرم پول برداشت کردم و همین طور اقدام به فعال سازی رمز دوم کارت یا همان رمز اینترنتی کردم و هر موقع که به مواد نیاز پیدا می کردم به صورت اینترنتی اقدام به خرید شارژ تلفن همراه کرده و با فروش آن پول مواد خود را تهیه می کردم.

سرهنگ سید محمد حسینی‌پور گفت: اعتیاد آفت زندگی سالم و نابود کننده تمامی ارزش های انسانی یک جامعه است.

وی در خاتمه به شهروندان توصيه کرد: از دادن کارت عابر بانک و رمز عابر بانک خويش به صاحبان مغازه ها خود داري کرده و خود شخصا اقدام به وارد نمودن رمز عابر بانک در درگاه POS نمايند و همين طور عابر بانک خود را دور از دسترس ديگران و جايي امن نگهداري کنند.