به گزارشافکارنیوز،پنجاهمین جلسه علنی از چهارمین دوره اسلامی شهر تهران ساعتی پیش درحالیکه هنوز تعداد اعضای شورا به حد نصاب نرسیده بود آغاز شد.

براساس این گزارش، در ابتدای جلسه امروز شورای شهر بررسی لایحه بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت که پرویز سروری عضو شورای شهر تهران به رسمیت نداشتن جلسه اعتراض کرد و گفت: جلسه گذشته مقرر شده بود ساعت ۸ جلسه امروز شروع شود اما هنوز جلسه رسمیت پیدا نکرده و باید فکری برای این موضوع کرد.

وی ادامه داد: زمانی که هیات رئیسه تصمیم می‌گیرد باید دوستان رعایت کنند و به موقع حضور پیدا کنند و این موضوع برای چندمین بار است که تکرار می‌شود و از هیات رئیسه درخواست می‌کنم اسامی این افراد را اعلام کند تا هزینه این کار خود را بپردازند.

سروری در ادامه بیان داشت: باید با فرمانداری و استانداری صحبت شود تا در آیین نامه تغییری ایجاد شود چراکه بودجه مسئله مهمی است وزمانی که قرار است در جایی مسئله بودجه بررسی شود همه کارهای تعطیل می‌شود که در دو یا سه شیفت این کار بررسی می‌شود تا به اتمام برسد.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر در حالیکه لایحه بودجه ۹۳ شهرداری در حال بررسی بود بند ۲۳ بودجه علیرغم رای گیری در یکشنبه شورا مجدد به رای گذاشته شد که اعتراض حافظی و طلایی را به دنبال دشت.

همچنین در ادامه بررسی این لایحه طلایی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به شیوه بستن بودجه در شورا انتقاد کرد و به نشانه اعتراض جلسه شورا را ترک کرد.

طلایی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به دلیل ترک جلسه امروز شورا گفت: ما یک آیین نامه داریم که شیوه اداره جلسات را تعریف کرده است و مکررا به رئیس جلسه تذکر دادیم که برابر آیین نامه عمل کنند اما متاسفانه این اتفاق صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: پیشنهادی که من امروز داشتم در این رابطه است که برخی از محله‌های محروم در پایتخت کشور وجود دارد که زیبنده پایتخت نیست نظیر محله هرندی، عودلاجان و تپه‌های عباس آباد که اگرچه مردم خوب و متدینی دارند اما بافت این محلات نیاز به یک تحول اساسی دارد.

طلایی در ادامه بیان داشت: من امروز این موضوع را تذکر دادم اما کسی توجه نمی‌کند و پیشنهاد من رای گیری در این خصوص برای مکلف نمودن شهرداری بود اما دوستان از طرح کردن آن امتناع می‌کنند و ما نیز می‌گوییم اگر قرار است جلسه سلیقه‌ای اداره شود نیازی به حضور ما نخواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر این موضوعات پیش از این در کمیسیون ها بررسی نمی‌شوند اظهار داشت: به طور کلی شیوه بستن بودجه در شورا مغایر آیین نامه است و متاسفانه چه در گذشته و چه در حال به شیوه‌ای بررسی می‌شود که نظر اعضای شورا در آن در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: زمانی که بودجه بررسی می‌شود می‌بایست به همه اعضا و کمیسیون ها ارائه شود که کمیسیون‌های تخصصی بررسی های لازم را انجام دهند و سرانجام در صحن شورا مطرح شود.

طلایی خاطرنشان کرد: زمانی مکه تبصره یا مادهای در شورا بررسی میشود اعضا به صورت مخالف و موافق صحبت کنند و در آیین نامه نیز این موضوع مطرح شده که پیشنهادات رای گیری شود اما دوستان به آن عمل نمیکنند و عقیده دارند زمانی که آنها تصمیم میگیرند باید اجرا شود بنابراین من چنین شرایطی را قبول ندارم و نیازی به حضور من نیست.