آخرین وضعیت پرونده قالیباف در دیوان عدالت

به گزارش افکارنیوز، علی اکبر بختیاری اظهار داشت: برخی رسانه ها به نقل رئیس دیوان عدالت اعلام کرده بودند، که این رای قطعی شده است این درحالیست که منظور حجت الاسلام منتظری این بوده که اعتراضی به رای صورت نگرفته است.

وی افزود: پس از صدور رای ۲۰ روز فرصت برای اعتراض است که این اعتراض می تواند از سوی ۱۰ قاضی دیوان عدالت اداری یا رئیس دیوان عدالت صورت گیرد. در صورتی که در این مدت اعتراضی انجام نشود رای قطعی خواهد شد.

یکی از وکلای اعتراض کننده به رای نیز امروز اعلام کرد: رای دیوان عدالت اداری در این پرونده، پنجم اسفند ماه جاری صادر شده و طبق قانون اگر تا ۲۰ روز پس از صدور رای یعنی ۲۶ اسفند ماه جاری، ۱۰ نفر از قضات دیوان تجدید نظر خواهی نکنند، رای قطعی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای ۱۲ اسفند ماه جاری در نشست خبری هفتگی خود در رابطه با پرونده شکایت دو وکیل دادگستری از انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران گفت: دیوان عدالت اداری، شکایت وکلای دادگستری را رد کرده و خواسته آنان مورد پذیرش واقع نشده است.

پس از انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران تعدادی از وکلا با طرح شکایتی این موضوع را مخالف قانون دانسته و خواستار ابطال نظر شورای شهر شدند که این موضوع از سوی کمیسیون تخصصی دیوان عدالت رد شد.