به گزارش افکارنیوز، مهارت تایپ متون با ۱۰ انگشت از آن دسته است که بسیاری علاقه دارند آن را فرا گرفته و متون خود را به سرعت وارد رایانه کنند. برای کسب این مهارت تمرین و تکرار و تایپ متون مختلف عنصر بسیار مهمی است.

مهارت تایپ ۱۰ انگشتی برای " محمد خورشید حسین " از هندوستان یک کار بسیار کسل کننده است و او راهکاری جالب برای تایپ متون جدید و البته جالب پیدا کرده است. این مرد با استفاده از بینی می تواند متن های مختلف را روی کیبورد وارد کرده و به برنامه ورد بدهد.





این مرد پیش از این رکورددار تایپ حروف الفبای انگلیسی بود که این کار را تنها در ۳.۴۳ ثانیه انجام می داد اما این برای زمانی است که از انگشتانش استفاده می کرد ولی حالا با استفاده از بینی همین کار را انجام می دهد و توانسته رکورد جدید را به نام خودش به ثبت برساند.

او باید در کمترین زمان ممکن جمله ای طولانی که به انتخاب گینس بود روی کیبورد بدون غلط تایپ می کرد. پیش از این رکورد مربوط به فرد هندی دیگری بود که در یک دقیقه و ۳۳ ثانیه این کار را انجام داده است ولی حالا با زمان ۴۸.۶۲ ثانیه این رکورد به خورشید حسین رسیده است.

او بیش از دو سال است که روی این مهارت کار می کند و در این مدت چندین بار به بینی اش آسیب هم رسانده است. او می گوید هر کیبورد بینی خودش را نیاز دارد و برای بینی های بزرگ باید کیبورهای خاص و بزرگتری تعبیه شود.