مهاجرت مالاریا به دلیل گرمای هوا

به گزارش افکارنیوز، این پزشکان دریافتند افراد ساکن مناطق کوهستانی در آفریقا و آمریکای جنوبی طی سال‌های گرم‌تر بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. همچنین این متخصصان معتقدند که افزایش دما در آینده می‌تواند منجر به ابتلای میلیون‌ها نفر دیگر به این بیماری شود.

پرفسور «مرسدس پاسکال» از دانشگاه میشیگان گفت: تاثیر افزایش دما در افزایش خطر ابتلا به این بیماری زیاد است.

پاسکال همچنین افزود: تاکنون روال اینگونه بوده که خطر ابتلا به این بیماری در ارتفاعات به دلیل خنک‌تر بودن هوا کمتر بوده و به همین دلیل سال‌های متمادی مردم در نواحی که خطر شیوع این بیماری بالا بوده، تمایل بیشتری برای زندگی در مناطق مرتفع‌تر داشته‌اند. اما به گفته متخصصان، این بیماری در حال ورود به مناطق جدیدی است که پیش از این انگل مالاریا در آنها مشاهده نشده است.

در این مطالعه پزشکان به بررسی مناطق پرتراکم در نواحی کوهستانی کلمبیا و اتیوپی پرداختند که گزارش‌های فصلی از موارد ابتلا به مالاریا و وضعیت آب و هوا در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ میلادی در این مناطق موجود بوده است. آنان دریافتند در سال‌های گرم‌تر انگل مالاریا به مناطق کوهستانیِ مرتفع‌تر منتقل شده در حالی که در سال‌های سردتر، این انگل محدود به ارتفاعات پایین‌تر بوده است.

طبق آخرین اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۰۷ میلیون مورد ابتلا به مالاریا در جهان مشاهده شده که به فوت ۶۲۷ هزار نفر منجر شده است. بیشتر قربانیان این بیماری از میان کودکان ساکن آفریقا بودهاند.