برلین: یکی از مسئولان این سازمان میگوید: زنبورهای عسل از لحاظ حسی، بسیار پیشرفته عمل میکنند و با بررسی تغییر رفتاری آنها میتوان متوجه شد که چهنوع آبوهوایی در راه است.
زنبورهای عسل می‌توانند بسیار سریع‌تر از برخی دستگاه‌ها وضعیت آب‌وهوایی را پیش‌بینی کنند و از این لحاظ می‌توان از آنها به‌عنوان نیروی موثر در پیش‌بینی شرایط جوی یک‌روز آینده مناطق مختلف استفاده کرد.
کارشناسان هواشناسی این کشور اعلام کردند که قصد دارند با کمک زنبورداران از زنبورهای آنان در پیش‌بینی وضعیت جوی استفاده کنند. البته این نخستین بار است که در این کشور از زنبورهای عسل برای این منظور استفاده می‌شود.

غلبه پیرزن ۸۹ساله بر سارق جوان

سیدنی: پلیس استرالیا یک‌پیرزن را به‌خاطر مجروح کردن یک‌سارق به کلانتری کشاند. ماجرا از این قرار است که خانم ژان ۸۹ساله برای خرید از خانه بیرون رفته بود که در خیابانی خلوت، مردی به وی نزدیک شده و با گذاشتن چاقو زیر گلویش، از او می‌خواهد که کیف دستی‌اش را تحویل دهد، اما پیرزن به‌اصطلاح، خودش را نمی‌بازد و با همان کیف دستی سارق را نقش بر زمین می کند.

ضربه‌هایی که این پیرزن با کیف‌دستی خود به صورت این سارق زد باعثجراحت بسیار شدید و از هوش رفتن سارق ‌شد. پلیس که گمان کرده بود ژان قصد کشتن این مرد را داشته، پیرزن را دستگیر و سارق را برای مداوا به بیمارستان منتقل کرد. پس از شهادت‌دادن رهگذری بر درستی حرف ژان، وی از بازداشت آزاد شد تا به پرونده سارق رسیدگی شود.

رکورد جهانی پرواز پرندگان

استکهلم: محققان سوئدی پس از زیرنظر گرفتن ۳پرنده مهاجر به نتیجه شگفت انگیزی دست یافتند. این ۳پرنده که از گونه پرنده‌های نوک‌دراز(snipe) هستند، حدود ۳هزار و ۷۰۰کیلومتر را بدون‌توقف و با میانگین سرعت ۷۰کیلومتر در ساعت طی کرده و از این لحاظ رکورد تازه‌ای را در بین حیوانات به نام خود ثبت کردند.

حرکت این پرندگان از دریاچه‌ای درغرب روسیه آغاز شد و در منطقه‌ای در غرب آفریقا به پایان رسید. به گفته محققان تاکنون در بین سفرهایی که از حیوانات گوناگون به ثبت رسیده است، این نخستین بار بوده که پرندگانی توانسته‌اند مسافت زیادی را اینگونه یکنواخت و بی‌وقفه طی کنند. این گروه از محققان در تلاش هستند تا راز توانایی این گروه از پرندگان را کشف کنند.

چادر زدن بر دیواره صخره

اوتاوا: چند صخره‌نورد ماجراجوی کانادایی با برپایی چادر خود بر دیواره صخره‌ای به ارتفاع ۱۲۲۰متر و خوابیدن در آن رکورد جدیدی را به ‌نام خود ثبت کردند. در این اقدام خطرناک صخره‌نوردان با پیمودن این ارتفاع، ۳چادر خود را به‌همراه دیگر وسایل کوهنوردی برپا کرده و در آن مشغول استراحت شدند.

پیش از این نیز چندین صخره‌نورد در جهان چنین اقدام خطرناکی را انجام داده بودند ولی تاکنون کسی مانند این صخره‌نوردان نتوانسته است در این ارتفاع زیاد چادرش را برپا کند. عکاس ۵۷ساله همراه این صخره‌نوردان برای ثبت تصاویر برپایی چادر آنها بر دیواره صخره نیز آنچنان خود را به‌خطر انداخت که بارها در معرض سقوط قرار گرفت. این عکاس نمایشگاهی از عکس‌های صخره‌نوردی‌های خطرناک جهان را برپا کرده است.