مهدي ۸۳ ساله از ۲۱ ارديبهشت ۸۸ جنايتهاي سريالياش را در قزوين آغاز كرد. كيميا- ۲۵ ساله- نخستين قرباني قاتل سريالي بود كه پنج روز پس از ناپديد شدن، جسدش در جاده كمالآباد كشف شد. او سه ماه بعد هم اقدس ۲۶ ساله را قرباني سرقت طلاهايش كرد.

در ادامه با پیدا شدن جسد سه زن دیگر به نام‌های «یاسمن»، «محترم» و «کبری»، کارآگاهان جنایی پلیس فرضیه قتل‌های سریالی را تحت بررسی قرار دادند. آنها پس از تجسس‌های گسترده، «مهدی» را در محله «مینودر» شناسایی کرده و ۶۲ اردیبهشت ۹۸ او را دستگیر کردند. مرد جنایتکار در تحقیقات و جلسه دادگاه با اعتراف به قتل پنج زن گفت: هیچ انگیزه‌ای برای جنایت نداشته و فقط نیروهایی شیطانی به او دستور این کارها را می‌داد. قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین پس از محاکمه «مهدی»، او را به پنج بار قصاص محکوم کردند. با اعتراض متهم، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات شعبه ششم دیوان هم حکم را تأیید کردند.
پس از استیذان حکم مجازات قاتل از سوی رئیس قوه قضائیه، پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای قزوین فرستاده شد. سرانجام هم سحرگاه پنجشنبه ۵ خرداد، «مهدی» ۷۵۳ روز پس از دستگیری پای چوبه دار رفت و در ملأ عام به دار مجازات آویخته شد.

حاشیه‌های اعدام

از یک ساعت قبل از اجرای حکم، جمعیت زیادی در محل اجرای حکم - خیابان ایران گاز - تجمع کرده بودند.
مأموران بامداد پنجشنبه «مهدی» را از زندان مرکزی قزوین به اداره آگاهی منتقل کردند.
در اداره آگاهی ابتدا مجازات ۴۷ ضربه شلاق قاتل سریالی اجرا شد و مرد جنایتکار پس از نوشتن وصیتنامه‌اش، به محل اجرای حکم انتقال یافت.
ساعت ۶ و ۰۳ دقیقه خودروی حامل «مهدی» در حالی که دو خودروی پلیس آن را همراهی می‌کردند، وارد محوطه اجرای حکم شد.
قاتل سریالی قبل از اجرای حکم، توانست برای آخرین بار با برادرش دیدار کند و از او حلالیت خواست.
پس از قرائت حکم از سوی نماینده دادستان و صحبت‌های کوتاه «مهدی» با اولیای دم، ساعت هفت صبح، حکم از سوی پسر «کیمیا» - نخستین قربانی - به عنوان نماینده اولیای دم اجرا شد.
پسر «کیمیا» پس از اجرای حکم به خبرنگاران گفت: دو سال است منتظر این لحظه بودم تا قاتل مادرم را بالای چوبه دار ببینم.
ساعت ۷ و ۵۴ دقیقه جسد «مهدی» از چوبه دار پائین آورده شد و با تأیید مرگش از سوی نماینده پزشکی قانونی، به سردخانه انتقال یافت.
در این مراسم مسئولان دادگستری همکاری خوبی با خبرنگاران و عکاسان برای تهیه خبر و عکس داشتند.
یکی از کارکنان زندان که در محل حضور داشت، در جمع خبر نگاران گفت: «مهدی» در این مدت رفتار خوبی با زندانیان و مسئولان زندان داشت و خانواده‌اش همیشه به ملاقاتش می‌آمدند.


گفت‌وگو با راننده
ارابه مرگ

مانند همیشه آرام بود؛ به پرسش‌ها کوتاه پاسخ می‌داد. انگار نه انگار قرار است چند دقیقه دیگر پای چوبه دار برود.
انگیزه‌ات از کشتن زن‌ها چه بود؟
مشکلات مالی و روحی. انگار نیرویی به من دستور می‌داد این قتل‌ها را انجام دهم اما سرقت طلای زنان هم بی‌تأثیر نبود.
الآن که در یکقدمی مرگ هستی، از جنایت‌هایت پشیمانی؟
پشیمانم اما فایده‌ای ندارد. فقط امیدوارم اولیای دم مرا ببخشند. در این یک سال توبه کرده‌ام و از خدا خواسته‌ام توبه‌ام را قبول کند.
از مرگ نمی‌ترسی؟
از خیلی وقت پیش منتظر این لحظه‌ام. وقتی دستگیر شدم، می‌دانستم پایان کارم اعدام است.
خانواده‌ات به ملاقاتت می‌آمدند؟
بله؛ آخرین بار روز یکشنبه آنها را دیدم.
و حرف پایانی…
از اولیای دم می‌خواهم مرا ببخشند. در وصیتنامه‌ام نیز از خانواده‌ام خواسته‌ام برای من حلالیت بگیرند.
وقتی مأموران برای اجرای حکم به او نزدیک شدند، راننده «ارابه مرگ» برای همیشه سکوت کرد. بدین ترتیب پرونده دومین قاتل سریالی زنان قزوین با اجرای حکم اعدام بسته شد.

منبع:روزنامه ایران