رحيم زماني در گفتوگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس توانا با بيان اينكه دريافت وجه در قبال ارائه كارت امتحان يا كارنامه به دانشآموزان ممنوع است، اظهار داشت: از مديران خواستهايم كه موارد مربوط به دريافت كمكهاي داوطلبانه از خانوادهها را از مهر ماه و از طريق انجمن اوليا و مربيان پيگيري كنند.

وی ادامه داد: طبق قانون هیچ والدینی را نباید برای کمک به مدارس اجبار کرد و اخذ وجه به جز در دو مورد آن هم حق بیمه برای تمام دانش‌آموزان و هزینه کتب درسی به جز پایه‌های راهنمایی و دبیرستان، ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه اخذ اجباری وجه در مدارس به ندرت صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در صورتی که مدیری تخلف کند، با وی برخورد می‌شود که میزان این برخورد بر اساس نوع تخلف از تذکر شفاهی، تذکر کتبی، معرفی به هیئت رسیدگی به تخلفات تا عزل مدیر است.

وی به اعلام شماره تلفن برای رسیدگی به شکایات مردمی در امور ثبت‌نام پرداخت و گفت: شماره تلفن‌های ۵۵۰۵۱۴۳۷،۵۵۰۵۸۸۸ و ۵۵۰۵۱۳۵۵، شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۱۹ و آدرس سایت www. teo. ir به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و پیشنهادات مردم هستند.