جواد رسولیان - مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این ویلچر انرژی خود را از انرژی تجدیدپذیر کسب می کند، اظهار داشت: این ویلچر، قابلیت شارژ با برق شهری توسط آداپتور و همچنین به وسیله کامپیوتر و باطری خورشیدی را دارد.

وی با اشاره به جزئیات این ویلچر خاطرنشان کرد: ویلچیر تولید شده دارای چراغ اضطراری برای دید در شب و دارای چراغ راهنمای چپ و راست برای تسلط بیشتر راننده و ایمنی مضاعف آن است همچنین مجهز به سیستم ترمز، قفل، فرمان و کمربند ایمنی است.

رسولین ادامه داد: این وسیله حرکتی دارای چهار چرخ کوچک با قفل ایمنی و قابل استفاده در راهروهای هواپیما، قطار و معابر است علاوه بر این به جای سایبان از سلولهای خورشیدی استفاده شد که علاوه بر محافظت فرد از تشعشعات مضر، انرژی مورد نیاز خود را از خورشید کسب کند.

مجری طرح از تجهیز این ویلچر با سیستم آوایی خبر داد و یاداور شد: ویلچیر عرضه شده دارای سیستم صوتی پخش با فرمت MP۳ و MP۴ است.

این محقق قابل هدایت به وسیله شخص همراه را از دیگر مزایای این ویلچیر نام برد و اضافه کرد: توان حرکت این وسیله با شارژ کامل تا ۲۰ کیلومتر است.

وی به کارگیری لوازم جدید و پیشرفته فیزیوتراپی، استفاده از سیستم گرمایشی، استفاده از سیستم تعلیق و اصطکاک و استفاده از کمربند ایمنی برای امنیت بیشتر را از دیگر مزایای این دستگاه ذکر کرد.