حجتالاسلام والمسلمين مهدي شهسواري در گفتوگو با ايسنا، اظهار كرد: اين قرداد بسته شده است؛ اما عليالقاعده در قالب كاروانهاي حج و زيارت اتفاق ميافتد.


او یادآوری کرد: سازمان هواپیمایی مسؤول است که زمینه‌ی پرواز را فراهم کند و ما هم طبق سیاست نظام و تکلیف سازمان حج و زیارت، مسؤول اعزام زائران با کاروان‌های حج و زیارت به عراق هستیم.


شهسواری ادامه داد: سازمان هواپیمایی در قرارداد جدید با عراق، برای قیمت بلیت هواپیما روی ۲۴۵ دلار توافق کرده، در حالی که میانگین قیمت کنونی این بلیت حدود ۲۰۰ دلار است و ما برای مصلحت زائران ایرانی باید درباره‌ی نرخ بلیت با مسؤولان هواپیمایی مذاکره کنیم.


وی افزود: اکنون ما ۲۴۰۰ نفر را در هفته از ۱۴ استان به عراق می‌فرستیم؛ اما برای اضافه شدن پروازها و اجرای قرارداد جدید، باید روی قیمت توافق‌شده مذاکره‌هایی را انجام دهیم.


به گفته‌ی حسن دانایی‌فر سفیر ایران در عراق حدود دوماه پیش به‌دنبال سفر هیأتی به ریاست نخجوانی رییس سازمان هواپیمایی کشور به عراق، قراردادی بسته شد تا ظرفیت هوایی دو کشور افزایش یابد.


دانایی‌فر اظهار کرد: نخجوانی از دولت عراق تقاضا کرد که در هفته، ۸۰ پرواز داشته باشیم، یعنی هر روز توسط شرکت‌های ایرانی پرواز خواهیم داشت که به‌جز بغداد و نجف، اربیل، سلیمانیه و بصره هم به مقصد اضافه می‌شوند.