به گزارش ايسنا، اواسط ارديبهشت ماه سال جاري با تماس ماموران كلانتري اسلامشهر پروندهاي با موضوع قتل پيش روي قاضي كشيك قتل گشوده شد.

با حضور بازپرس ویژه قتل و گروه تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل کشف جسد که یکی از بیابان‌های اطراف منطقه واوان بود آنان با جسد مردی روبرو شدند نه تنها هیچ‌گونه اوراق شناسایی به همراه ندارد بلکه تنها آثار خفه‌شدگی بروی گردن وی نمایان بود.

با حضور نمایندگان پزشکی قانونی در صحنه وقوع قتل آنان اعلام کردند که این مرد میانسال به وسیله جسمی سخت و در اثر فشار بر شریانهای حیاتی(گلو) جان خود را از دست داده است.

تحقیقات تخصصی در مورد شناسایی هویت این مرد ناشناس آغاز و کارگاهان در بررسی اولیه با مراجعه به سیستم اعلام فقدانی ناجا دریافتند چندی پیش فردی با مراجعه به کلانتری ماموران را در جریان مفقود شدن فردی به نام «مرتضی» گذاشته است.

با دست یافتن به این سرنخ بلافاصله خانواده این فرد به پلیس آگاهی دعوت شد تا نسبت به شناسایی جسد مجهول‌الهویه کشف شده در بیابان‌های واوان اقدام کند.

با حضور این فرد در پزشکی قانونی وی این جسد را شناسایی کرد و گفت که این جسد متعلق به مرتضی است. با شناسایی هویت مقتول کارآگاهان در بررسی‌های بعدی دریافتتند این فرد دارای یک دستگاه خودرو سواری پراید بوده که در صحنه وقوع قتل این خودرو کشف نشده بود.

با دریافت این سرنخ‌ها ماموران دریافتند ممکن است متهم یا متهمان به قتل احتمالی با انگیزه سرقت این فرد را به بیابان‌های اطراف واوان کشانده و پس از کشتن مرتضی خودرو وی را به سرقت بردند.

تحقیقات پلیسی و تخصصی پیرامون شناسایی متهم یا متهمان به قتل احتمالی این فرد ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در بررسی زندگی این فرد به رد پای شخصی به نام «مسلم» برخوردند.

آنان دریافتند که آشنایی مرتضی و مسلم به دوران زندان برمی‌گردد و آنان به دلیل مصرف موادمخدر مشترک پس از زندان نیز بارها با یکدیگر دیدار کرده و در واقع استعمال موادمخدر نقطه مشترک آنان بوده است.

به گزارش ایسنا، سرانجام کارآگاهان با تحقیقات گسترده، پرده از راز این جنایت برداشته و مسلم را به عنوان متهم به قتل مرتضی دستگیر کردند.

کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی دریافتند مسلم به همراه زن جوانی به نام «فرانک» بارها با مرتضی دیدار کرده که در این دیدارها نقشه سرقت خودروی سواری این فرد را کشیده بودند و سرانجام در روز حادثه مسلم به همدستی «فرانک» مرتضی را با روسری به قتل رسانده و خودروی سواری او را به سرقت می‌برند.

به گزارش ایسنا، تحقیقات تکمیلی درباره واکاوی زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد.