با حضور زن جوانی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، پروندهای تحت عنوان اخاذی تحت عنوان مامور پیش روی بازپرس این شعبه گشوده شد.

به گزارش ایسنا، این زن جوان در شکوائیه‌ای گفت که دو نفر با لباس نیروی انتظامی و جلیقه و نقاب وارد آپارتمان ما شده و به بهانه داشتن ماهواره و نگهداری مشروبات‌الکلی اقدام به بازرسی منزل کردند.

وی ادامه داد: دو مرد نقابدار با ادعا این که به آنان گزارش شده در منزل موادمخدر نگهداری می‌شود و از من خواستند تا در گاو صندوق را برایشان باز کنم اما بعد از بازکردن در گاوصندوق، دست و پاهایم را با طناب بسته و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند.

شاکیه ادامه داد: هنگامی که سارقان متوجه شدند به واسطه فریادهای من همسایگان قصد ورود به آپارتمان را دارند، پس از سرقت حدود ۱۵ میلیون تومان طلا و جواهرات و ۴ میلیون تومان وجه نقد از گاو صندوق، سه دستگاه گوشی تلفن همراه و دوربین از آپارتمان فرار کردند.

به گفته شاکیه، یکی از سارقان بنام ابوالفضل، در حین فرار در کوچه توسط مردم دستگیر شد اما دوست وی فرار کرد.

به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی، پرونده به همراه متهم دستگیر شده برای ادامه رسیدگی در اختیار کارآگاهان مبارزه با زورگیری پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

ابوالفضل، با توجه به این که در لباس یگان امداد ناجا در حین فرار توسط مردم دستگیر شده بود، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و در تحقیقات پلیسی به افسر پرونده گفت: برادر کوچکترم در همان آپارتمان زندگی می‌کرد. زنِ برادرم هر وقت که به منزل پدرم می‌آمد از وضعیت مالی خیلی خوب همسایه بالایی و گاوصندوق، طلا و جواهرات و دوستی‌اش با زن این خانواده صحبت می‌کرد بنابراین برای این کار نقشه کشیدم و در یک فرصت مناسب از کلید منزل برادرم یدک ساختم.

متهم درادامه با بیان این‌که موضوع را با همدستم در میان گذاشتم، گفت: برای اجرایی شدن نقشه، لباس پلیس(یگان ویژه)، جلیقه، ماسک و دو قبضه اسلحه کلت قلّابی و دو تیغه قمه خریدم.

وی در مورد روز حادثه گفت که از مدت‌ها پیش این منزل را تحت نظر داشتیم و در روز حادثه محمد روی لباس پلیس چادر زنانه و من روی لباس پلیس یک کاور ورزشی پوشیدم تا فردی به ما شک نکند.

وی ادامه داد که به علت بازبودن در واحد، زن جوان همان ابتدا متوجه ورود ما نشد و با این ادعا که پلیس هستیم و باید خانه را به خاطر وجود ماهواره و مشروبات الکلی و موادمخدر بازرسی کنیم از زن جوان خواستیم تا در گاو صندوق را برایمان باز کند،
متهم در ادامه اعتراف کرد: در همین حین زن برادرم به پشت در منزل آمد و درباره فریادهای زن جوان پرسید که ما با تهدید از زن شاکی خواستیم از این طرف در بگوید نه. اما سماجت زن برادرم سبب شد دیگران نیز متوجه وضعیت غیرعادی شوند و من در حین فرار نقش بر زمین شدم و توسط افرادی که ما را تعقیب می‌کردند، دستگیر شدم.

با توجه به اعتراف صریح ابوالفضل همدست وی نیز در آخرین روز اردیبهشت ماه دستگیر شد با دستگیری سارقان زورگیر، تیمی از کارآگاهان ضمن اخذ نیابت قضایی و اعزام به کرج در بازرسی از منزل متهم اصلی پرونده(ابوالفضل)، تعدادی مدارک هویتی متعلّق به افراد غیر کشف و ضبط شد.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: تحقیقات تکمیلی درباره سایر اتهامات این دو متهم ادامه دارد و با توجه به شرایط سرقت متهمان دستگیر شده به نظر می‌رسد این افراد سرقت‌های فراوان دیگری را در کارنامه خود داشته باشند.

وی از شهروندانی که به این شیوه، خصوصاّ در محدوده شمال غرب و غرب تهران از آنان سرقتی به عمل آمده خواست تا برای بررسی یا تشکیل پرونده و شناسائی متهمان به پایگاه دوم واقع در خیابان آزادی - خیابان زنجان شمالی یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مراجعه یا با شماره تلفن ۶۹۳۵۷۷۷۴ تماس بگیرند.