مراسم غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام

به گزارشافکارنیوز،در این مراسم رییس ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد شهرتهران با بیان تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهارکرد: دوران دفاع مقدس تلاقی ارزش های ملی و معنوی در کشور ما محسوب می شود. زمانی که مبانی دین اسلام با دفاع از وطن پیوند خورد، مشارکت مردم تجلی پیدا کرد تا مشارکتی مشترک برای دفاع از دین و وطن اتفاق افتد.

راستگو اضافه کرد: این برای ما افتخار است که در ایران زندگی می کنیم. در کشوری که افراد ایثارگر بسیاری در جنگ تحمیلی آن شرکت کرده اند. ما در این کشور اسرا، شهدا، جانبازان و مفقودالاثرها وهمچنین پدران و مادران، خواهران و برادرانی که در این مشارکت حضور داشتند را داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهدای ۸ سال دفاع مقدس مظهر خودباوری، خودشناسی و خداشناسی هستند. افرادی که با فعالیتی داوطلبانه توانسته اند از این مملکت دفاع کرده و حماسه بیافرینند. اسطوره هایی که داوطلبانه در راه رضای خدا گام برداشتند.

این عضو شورای شهر پایتخت در ادامه تصریح کرد: شهید بهروز صبوری بعد از سی و یک سال به آغوش خانواده و وطن خود بازگشت. این در حالی است که از این دست شهدا بسیار داریم. جوانانی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راه وطن از خودگذشتی کردند. فراموش نکنیم که اکنون نیز کشور ما فرزندان بسیاری دارد که راه آنها را ادامه می دهند.

رییس ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد شهر تهران همچنین عنوان کرد: امروز این ستاد در آغازین روزهای فعالیتش، کار خود را با حضور در مقبره شهدای گمنام پارک کوهسار و غبارروبی آن آغاز کرده است که در این جا لازم می دانم از تمام کسانی که در این برنامه حضور پیدا کرده اند، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: به دلیل آغاز دهه اول فاطمیه و در آستانه سال نو به مزار شهدا آمده ایم تا با آرمان های والای شهدا هشت سال دفاع مقدس تجدید پیمان کنیم و بگویم ما همیشه پیرو راه شما هستیم. آماده ایم تا با ادای احترام به این آرمانها، با فرهنگ جهادی و براساس کار داوطلبانه برای بهبود شرایط احاد جامعه کارمان را ادامه دهیم.

راستگو اضافه کرد: امیدواریم خدا معنویت فاطمی به ما عطا کند و حضرت فاطمه(س) و شهدا نیز ما را در این راه یاری دهند.

وی در جمع خبرنگاران نیز اظهارکرد: سازمان های مردم نهاد ستادی دارند که هماهنگی امور را عهده دار است. در راستای برنامه های این ستاد قرار است برنامه غبار روبی و تجدید میثاق با شهدا در تمام مناطق انجام شود.

الهه راستگو ادامه داد: آنچه شهدا می خواستند صیانت از دین و وطن بود و در این راه جان خود را فدا کردن و ما امروز اینجا آمده ایم تا در آستانه سال نو به آنها بگوییم ما همچنان ایستاده ایم و از حماسه شما پاسداری می کنیم.

رییس ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد شهر تهران ادامه داد: باید شهدا را الگو قرار بدهیم. این ستاد کار خود را تازه شروع کرده است و امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرده باشیم.

وی همچنین بیان کرد: افرادی هستند در کشور که با مجوز وزارت ارشاد در زمینه های مختلف فعالیت می کنند و باری از دوش دولت برمی دارند. درواقع ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد تهران در خدمت این افراد است و آنها را حمایت معنوی و در مواردی نیز حمایت مالی می کند تا بتوانند به اهداف بشر دوستانه شان در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی دست یابند.

راستگو افزود: بانک اطلاعات ستاد در حال کامل شدن است که پس از تکمیل در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد.

در این مراسم نخستین رییس مرکز مشارکت زنان و کارشناس ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد، اعضای کارگروه ها، برخی از دبیران مناطق ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد شهرتهران، مدیر روابط عمومی و معاون اجتماعی منطقه ۵ شهرداری پایتخت حضور داشتند. لازم به ذکر است همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) فعالین حوزه سمن ها در تهران با حضور بر مزار شهدای گمنام سطح شهر و با غبار روبی این مزارها با آرمان های شهدا تجدید بیعت کردند.