به گزارشافکارنیوز،مسعود ثقفی، رئیس روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران به نحوه اسکان فرهنگیان در ایام نوروز در مراکز اسکان موقت فرهنگیان شهر تهران اشاره کرد، اظهار داشت: ۳۵ مرکز اسکان موقت شامل ۳۷۰ کلاس با ظرفیت حدود ۱۸۰۰ نفرشب و ۱۴ مرکز اسکان دائم با ۲۳۰ اتاق و ۷۰۰ نفرشب ظرفیت در طول ایام نوروز آماده پذیرایی از میهمانان فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش از طریق ثبت نام اینترنتی انجام شده است، افزود: مهلت ثبت‌نام اینترنتی تا ۲۰ اسفند بود و مابقی ثبت‌نام‌ها به صورت مراجعه حضوری به ستاد اسکان در مناطق تهران انجام می‌شود.

ثقفی با بیان اینکه ۱۰ ستاد اسکان در مناطق شهر تهران دایر شده است، ادامه داد: فرهنگیان متقاضی به این ستادها مراجعه می‌کنند و مدارک‌شان را ارائه می‌دهند و برای استفاده از مراکز اسکان برگه دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال رعایت شأن فرهنگیان در اولویت فعالیت‌ها قرار دارد و به جای افزایش ظرفیت اتاق‌ها، به کرامت فرهنگیان توجه کرده‌ایم.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این نکته که دوسوم کلاس‌ها از نوع «الف» و یک‌سوم کلاس‌ها نوع «ب» است، بیان داشت: کلاس‌های نوع «الف» امکانات کاملی شامل فرش، کالای خواب، یخچال و تلویزیون دارند و کلاس‌های نوع «ب» تنها فرش و کالای خواب دارند و استفاده از یخچال و تلویزیون، عمومی است.

وی ادامه داد: در بحثاطلاع‌رسانیمراکز اسکان، به صورت بخشنامه به سراسر استان‌ها اعلام کردیم و جزئیات در سایت اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران به آدرس www. Tehranedu. ir منتشر شده است و بنرهایی نیز در مجاورت مناطق آموزش و پرورش، مبادی ورودی شهر و نقاط پرتردد مثل راه‌آهن و مترو قرار دادیم.

ثقفی به دو شماره تلفن برای پاسخگویی بهفرهنگیانمسافر اشاره کرد و افزود: شماره تلفن ۸۸۹۸۶۸۱۲ در ساعت اداری و شماره تلفن ۰۹۱۰۲۱۹۰۳۳۴ در تمام ساعت شبانه‌روزی پاسخگوی فرهنگیان میهمان در ایام نوروز است.

وی به نظارت بر مراکز اسکان اشاره کرد و اظهار داشت: در طول مدت اسکان نوروزی فرهنگیان، یک تیم ۲۵ نفره از سوی آموزش و پرورش شهر تهران بر نحوه عملکرد مراکز اسکان، نظارت و ارزیابی خواهد داشت.

رئیس روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص قیمت مراکز ستاد اسکان نیز گفت: هزینه کلاسهای نوع الف هر شبی ۱۴ هزار تومان و کلاسهای نوع ب هر شب ۱۰ هزار تومان برای ۵ نفر است و بیشتر از ۵ نفر، هر نفری در کلاسهای نوع الف ۱۲۰۰ تومان و در کلاسهای نوع ب یکهزار تومان اضافه میشود.