سردار عليرضا اكبرشاهي با اشاره به دستگيري سارقان بانك گفت: در ۲۷اسفندماه سال گذشته افرادي به بانك ملي شعبه شهرستان قدس وارد شده و ۴۲۶ ميليون تومان را به سرقت بردند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه پس از اعلام این خبر چندین اکیپ ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران و شهرستان قدس رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: پس از بررسی‌های متعدد کارآگاهان، سرانجام سرنخ‌های اولیه از سارقان به دست آمد و مشخص شد که شخصی به نام «مجید» که در زمان وقوع سرقت به عنوان خدمتکار و سرایدار این بانک مشغول بکار بوده در طرح‌ریزی سرقت و انجام آن دست داشته است.

اکبرشاهی تصریح کرد: با دستگیری مجید و انجام بازجویی‌های فنی سرانجام وی لب به اعتراف گشود و ضمن قبول کردن مشارکت در سرقت اذعان داشت که نقشه سرقت را با فردی به نام «محمد» و فرزند وی به نام «مرتضی» طرح‌ریزی و ۲ روز قبل از سرقت با توجه به اینکه کلیدهای بانک را در اختیار داشته است یک دستگاه برش هوا را به داخل بانک انتقال داده و در روز سرقت نیز پس از برش گاو صندوق و سرقت ۴۲۶ میلیون تومان بدون این که سرنخی از خود به جا بگذارند محل بانک را ترک کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان تهران و البرز در ادامه گفت: با دستگیری و اعتراف مجید، مخفیگاه سایر همدستان وی که پدر و پسر بودند؛ شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو نفر دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.

اكبرشاهي در پايان با اشاره به تحويل متهمان دستگير شده به مراجع قضايي براي سير مراحل قانوني از ضبط ۲۶۰ ميليون تومان وجوه مسروقه خبر داد و گفت: مابقي مبلغ نيز با توجه به اين كه توسط سارقان در بانكهاي مختلف سپردهگذاري يا خرج شده بود در حال پيگيري براي ضبط و بازگشت به بانك مربوطه است.