جلب توجه قوای سه‌گانه برای حل مشکلات تهران

به گزارشافکارنیوز،محسن پیرهادی اظهار داشت: به عقیده بنده مدیریت شهری باید در سال ۹۳ در راستای رفع نیازهای شهر به فوریت گام بردارد به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل اقدامات قابل توجه بیشتری انجام دهد تا بتوانیم در ادامه شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

وی ادامه داد: دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره موضوعاتی مانند معماری اسلامی، مسائل فرهنگی، جنگل‌‌ها و باغات که بعضاً برخی از آن‌ها را با گله‌مندی عنوان کردند یکی از مسائل اصلی شورای شهر است که شاید در سال‌های گذشته و در دوره‌‌های مختلف به شکل مناسبی مورد توجه قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: به موضوع مذکور در سال ۹۳ باید به صورت ویژه نگاه کنیم تا در واقع نه تنها برای رهبر معظم انقلاب دغدغه ایجاد نشود بلکه به نوعی خاطر ایشان را آسوده کنیم.

وی با بیان این‌که باید نظر دستگاه‌های مختلف را به مسائل تهران به صورت عملیاتی و کاربردی جذب کنیم، افزود: مسئولانی که خارج از شورای شهر و شهرداری فعالیت می‌کنند حتی برخی از مسئولان قوای سه گانه هنوز دچار ابهام هستند که آیا می‌توان با همین درآمدها شه را با توسعه روز افزونی که دارد، اداره کرد؟

پیرهادی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده چنین امکانی وجود ندارد علتش هم این است که اگر می‌‌خواهیم معماری ایرانی اسلامی، ‌باغات و فضای سبزمان حفط شود و بسیاری از زیرساخت‌ها تحقق یابد در مقطعی از زمان به همراهی ویژه مجلس و دولت و حتی قوه قضاییه در حاشیه کار، نیاز داریم، ‌ در واقع بعد از طی این مقطع است که می‌توان گفت شهرداری می‌تواند با این درآمد شهر را اداره کند.

وی با اشاره به این‌که جلب توجه قوای سه گانه به این مسئله باید یکی از محورهای اصلی مدیریت شهری و شورای شهر در سال‌های آتی باشد، اظهار داشت: برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند که شهرداری تهران وضع خوبی دارد اما شهرداری زمانی می‌تواند وضع خوبی داشته باشد که جایی را نا به سامان کند به عنوان مثال ‌مجوز ساخت برجی را بدهد که صلاح معماری و شهرسازی ما در آن نیست.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: بنابراین اگر بتوانیم نظر دولت و مجلس را جلب کنیم تا در حوزه‌هایی مانند ناوگان حمل ونقل عمومی به مدیریت شهری کمک کنند می‌توان تهران را به وضعیت قبال قبولی رساند و توقع کمک به شهرداری برای نگهداشت شهر را نداشت.

وی در ادامه گفت: انتخاب شهردار، رئیس شورا و کمیسیون‌ها در آغاز فعالیت شورای شهر دوره چهارم از اتفاقات مهم ۶ ماه دوم سال ۹۲ بود اما در این بین بررسی و تصویب متمم بودجه شهرداری، بودجه سال ۹۳ و برنامه پنج ساله دوم شهر تهران از دیگر موضوعات مهم رخ داده در شورای شهر تهران است.

پیرهادی تصریح کرد: شورای چهارم از دو طیف مختلف سیاسی تشکیل شده اما با این حال همه اعضا از سلایق مختلف برخوردارند اما هنگام بررسی موضوعات و نیازهای شهر فارغ از نگاه‌های سیاسی تصمیم گرفته می‌شود که این امر نقطه قوت شورای شهر محسوب می‌شود و قابل اتکاست.

وی افزود: در برخی موارد این خطوط سیاسی وجود دارد اما امیدوارم شهر و مدیریت شهری از جریانات سیاسی فاصله بگیرد و بدون نگاههای سیاسی اداره شود، البته آنقدر مسائل اجتماعی و خدماتی داریم که دیگر فرصتی برای اقدامات سیاسی نباشد.