بهترین زمان باردار شدن

به گزارش افکارنیوز، ‌ فرحناز محمدی سعادت با بیان اینکه بهترین سن شروع باردار شدن بین ۱۸ تا ۳۵ سال است، اظهار کرد: بارداری زیر ۱۸ سال و بالای ۳۵ سال احتمال سقط جنین را بالا می‌برد.


محمدی سعادت با اشاره به اینکه بارداری عارضه‌دار در سنین زیر ۱۸ و بالای ۳۵ سال زیاد است، گفت: خانواده‌ها فرزند‌آوری را طوری تنظیم کنند که در این فاصله سنی باشد.

وی افزود: با توجه به سیاست کلان افزایش جمعیت در کشور که داشتن سه فرزند است، بهترین فاصله بین دو فرزند، چهار تا پنج سال است. با رعایت این فاصله فرزندآوری بدون عارضه خواهد بود.

عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران با توصیه نسبت به اینکه لازم است قبل از بارداری با ماما یا پزشک مشورت کنید، گفت: مصرف فولیک اسید از سه ماه قبل از تصمیم به بارداری ضروری است.

محمدی سعادت ادامه داد: در واقع زنان باید از سلامت بدن خود قبل از تصمیم به بارداری مطمئن شده و وزنشان را تنظیم کنند. وزن خیلی بالا یا خیلی پایین ممکن است بانوان را دچار عارضه کند.

وی افزود: بهتر است مادران از ابتدای بارداری تحت نظر باشند و تا هفت ماهگی ماهیانه یک بار و از هفت ماهگی تا شروع ۹ ماهگی هر دو هفته یکبار و در ماه آخر هفته‌ای یکبار به پزشکشان مراجعه کنند.