به گزارشافکارنیوز،وی با بیان اینکه به نظر می رسد خود «حجت. ش» هدایت جرثقیل را از طریق کنترل از راه دور برعهده داشت از احتمال خودکشی وی سخن گفت و ادامه داد: جسد آویزان شده «حجت» توسط جرثقیل بیش از یک متر از زمین فاصله داشت.

وی با بیان اینکه «حجت» دو فرزند داشت، افزود: پلیس از نزدیک شدن کارگران به جسد «حجت» جلوگیری کرد اما گفته می شود نامه ای از او به همراه عکس های فرزندانش به جا مانده است.

این کارگر اداره نیروی کشش بیان کرد: «حجت. ش» متولد سال ۵۵ بود و از سال ۷۹ به استخدام اداره نیروی کشش راه آهن درآمده و مشمول قرارداد کار رسمی شده بود و مانند سایر همکارانش وظیفه تعمیر و نگهداری از لوکوموتیو ها را بر عهده داشت.

وی تصریح کرد: روایت ها از زمان خودکشی «حجت» متفاوت است، گروهی معتقدند وی دوشنبه شب به زندگی اش پایان داده است و گروهی دیگر می گویند او صبح دیروز وارد اداره شده و خودش را دار زده است. به گفته وی، «حجت» روز دوشنبه با همکارانش خداحافظی کرد و از همگی آنان حلالیت طلبید اما کسی گمان نمی کرد مقصود او خودکشی باشد.

وی مشکل مالی و خانوادگی را از جمله دلایل احتمالی این خودکشی دانست. این کارگر اداره نیروی کشش همچنین از اختلاف نظری خبر داد که گفته می شود میان کارگر متوفی با کارفرما بر سر محاسبه حق اضافه کاری به وجود آمده بود.

در همین حال «صادق سکری»، مدیر روابط عمومی اداره راه آهن هرگونه ارتباط سازمان متبوعش با خودکشی «حجت. ش» را تکذیب کرد و با اشاره به نوشته ای که از کارگر متوفی برجای مانده است، گفت: خودکشی «حجت. ش» همانطور که در وصیتنامه او هم آمده، فقط به دلیل اختلافات خانوادگی بوده است.

این مقام مسوول در شرکت راه آهن درباره اینکه چگونه کارگر مورد نظر در فضای این مجموعه اقدام به خودکشی کرده است، توضیح داد: حجت. ش ناظر پروژه بود و کلید سوله را داشت بنابراین وی با استفاده از این موقعیت، دوشنبه شب خود را دور از چشم سایرین در سوله پنهان و سپس در همانجا اقدام به خودکشی کرده است.