جو آرام فضای اینترنتی برای متقاضیان یارانه

به گزارشافکارنیوز،همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و درخواست دولت و مسئولین مبنی بر انصراف از یارانه به ویژه برای کسانی‌که از تمکن مالی و بضاعت کافی برخوردار هستند به منظور استفاده از این سرمایه ملی در بخش‌های زیربنایی کشور و همچنین در حوزه‌هایی چون سلامت، اشتغال و … بحثانصراف از یارانه و همچنین نحوه چگونگی ثبت‌نام در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، موضوع داغ روز شده است.

تیترهای نخست روزنامه‌ها و نشریات همه مفهوم انصراف از یارانه و یا چگونگی ثبت‌نام برای دریافت یارانه در فاز دوم اجرایی کردن آن اختصاص یافته است.

این طرح براساس اولین شماره سمت راست کدملی افراد سرپرست خانوار از ۲۰فروردین ماه آغاز شد و تا پایان فروردین ماه نیز افراد می‌توانند در صورت تمایل در سامانه www. refahi. ir ثبت نام کنند.

سه شنبه شب ۱۹فروردین ماه در حالی که فقط چند ساعت از شروع ثبت نام در سایت باقی مانده بود، واعظی وزیر ارتباطات در برنامه‌ای خبری ضمن اشاره به پهنای باند گسترده یا همان سرعت بالای اینترنت به منظور سهولت در ثبت نام دریافت کنندگان یارانه به مردم اطمینان خاطر داد که با هیچ مشکلی در روز ثبت نام مواجه نخواهند شد.

ساعت ۱۰صبح فردای آن روز یعنی چهارشنبه ۲۰فروردین در حالی که فقط چند ساعت از شروع ثبت نام نمی‌گذشت شبکه ارتباطی اینترنت دچار اختلال شد به طوری که برای کاربران اینترنتی مشکلاتی را به وجود آورد و سایت رفاهی را از دسترس خارج کرد.

چند روز بعد در فضای داغ رسانه‌ای، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میان خبرنگاران آمد و ضمن بازدید از ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: مشکل به وجود آمده روز چهارشنبه به دلیل حملات سایبری و هجوم ثبت نام‌کنندگان بوده که با توجه به همکاری‌های انجام شده این مشکل رفع و هیچ اختلالی در روزهای آتی برای ثبت نام دریافت یارانه به وجود نخواهد آمد.

جدا از تمام این مسائل؛ حالا پس از گذشت ۵روز به جمع مردم رفتیم و چگونگی و کیفیت نحوه ثبت نام را از کاربران جویا شدیم.

کافی‌نت‌ها، صف‌های طولانی نداشتند، کاربران خود کافی‌نت از نسبت به سرعت و ارتباط با سایت رفاهی ثبت نام رضایت کافی داشتند مردم نیز دیگر برای ثبت نام مجبور به اختصاص وقت زیادی نبودند و … حتی کاربران خانگی نیز از رضایت و سرعت مطلوب ثبت نام صحبت می‌کردند.

اگر اختلال روز نخست ثبت نام را کنار بگذاریم؛ خوشبختانه پس از گذشت ۵روز مشاهدات حاکی از عدم مشکل در پهنای باند اینترنتی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در صورت ایجاد هرگونه اختلال در شبکه ارتباطی، دفاتر پست، پیشخوان دولت و پلیس +۱۰ آماده ارائه خدمات خواهند بود.