به گزارشافکارنیوز،دقایق اولیه بامداد روز گذشته ۷ جوان برای مصرف مشروبات الکلی به زمین های کشاورزی انتهای بولوار توس ۴۱ رفتند و چند ساعت را کنار هم سپری کردند اما در هنگام مستی مشاجره ای بین ۲ تن از آنان درگرفت که لحظاتی بعد به چاقوکشی انجامید و در این میان یکی از آنان با ضربه چاقو نقش بر زمین شد و خون زیادی از بدنش بیرون زد.

پس از فرار تعدادی از عاملان شرکت در نزاع دسته جمعی، دو تن از آن ها پیکر خونین مجروح را که حدود ۲۲ سال داشت روی ترک موتورسیکلت گذاشتند و به طرف بیمارستان رضوی مشهد حرکت کردند اما جوان مجروح جان خود را از دست داده بود و پاهایش روی آسفالت خیابان کشیده می شد.

وقتی ماموران انتظامات بیمارستان متوجه جراحت جوان مذکور با ضربه چاقو شدند بلافاصله ترک نشین موتورسیکلت را که جسد را روی موتور نگه داشته بود دستگیر کردند که در همین حال دوست دیگر وی با موتورسیکلت فرار کرد. وقتی پزشکان بیمارستان اعلام کردند که جوان ۲۲ ساله علایم حیاتی ندارد، ماموران انتظامات ماجرا را به نیروهای انتظامی اطلاع دادند، عقربه های ساعت ۵:۴۵ بامداد را نشان می داد که ماموران انتظامی موضوع را به قاضی ویژه قتل عمد اعلام کردند.

قاضی موحدی راد ضمن صدور دستور تلفنی برای دستگیری موتورسوار فراری، خود نیز عازم بیمارستان شد و به محض مشاهده متهم دستگیر شده او را شناخت. ترک نشین موتورسیکلت چند سال قبل، در یک پرونده نزاع منجر به قتل دستگیر و به تحمل ۴ سال زندان و پرداخت دیه محکوم شده بود. متهم وقتی در برابر قاضی ویژه قتل عمد قرار گرفت و فهمید که دیگر کتمان حقایق فایده ای ندارد به شرکت در نزاع دسته جمعی پس از مصرف مشروبات الکلی به همراه ۶ تن از دوستانش اعتراف کرد.

در پی اعترافات این جوان و پس از انجام تحقیقات میدانی در بیمارستان، مقام قضایی به همراه ماموران انتظامی عازم محل جنایت شد. در بررسی محل جنایت، یک قبضه چاقو، زیرپوش و پیراهن خونین به همراه مقادیری مشروبات الکلی کشف شد. قاضی پرونده که احتمال می داد اگر متهمان که هنوز در عالم مستی به سر می برند تا ساعاتی دیگر دستگیر نشوند، به دام انداختن آنان با مشکلاتی همراه خواهد بود از سرهنگ اوغازی(جانشین کلانتری آبکوه) و سرگرد نریمانی از کارآگاهان آگاهی خواست تا با تشکیل گروه ویژه ای، محل اختفای متهمان را بازرسی کنند.

این گزارش حاکی است: در حالی که قاضی ویژه قتل عمد در کنار گروه ویژه پلیس دستوراتی را برای ورود به مخفی گاه های متهمان صادر می کرد آنان راکب موتورسیکلت را که به خواب عمیقی فرو رفته بود به دام انداختند.

با اعترافات موتورسوار، دقایقی بعد گروه ویژه در کنار مقام قضایی به منزل دیگری در کوی امیرالمومنین(ع) مشهد رفتند و متهمی به نام «م» را که به همراه زن صیغه ای اش و یکی دیگر از دوستانش خواب بود، محاصره و دستگیر کردند.

در ادامه این عملیات که تا ساعت ۹:۳۰ صبح به طول انجامید دیگر متهمان نیز در شهرک های اطراف محل جنایت و در حالی که در خواب صبحگاهی به سر می بردند به دام افتادند و بدین ترتیب همه عوامل شرکت کننده در نزاع دسته جمعی منجر به قتل، دستگیر شدند.

بنابراین گزارش، همه متهمان در مواجهه حضوری به مصرف مشروبات الکلی اقرار کردند که در این میان ضارب اصلی نیز پس از انجام یک سری بازجویی های فنی مشخص شد.

تحقيقات قضايي و پليسي درباره اين پرونده جنايي در حالي ادامه دارد که موتورسيکلت يکي از متهمان نيز توقيف شد و خانواده مقتول نيز صبح هنگام در جريان قتل فرزندشان قرار گرفتند و براي اعلام شکايت به کلانتري آبکوه رفتند.