افرادی که بیشترین دروغ ها را می‌گویند!

به گزارشافکارنیوز،علت دروغگویی افراد می‌تواند ریشه در کودکی، تربیت خانواده و الگو برداری از والدینی که دروغ می‌گویند باشد.

از دیگر دلایل دروغگویی به خود شخصیت فرد اختلال شخصیت، و نیز خودخواهی وی می‌تواند بستگی داشته باشد.

دروغ گفتن به طور کلی امر ناپسند و غیراخلاقی است و چه کم و چه زیاد برای هیچ شخصی جایز و صحیح نیست اما متاسفانه عده‌ای در میان بزرگسالان برای مسایل کوچک و بزرگ خیلی زیاد دروغ می‌گویند آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا این افراد مدام دروغ می‌گویند؟ بر این اساس فرناز طارمیان روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فرایند دروغگویی از ۴ تا ۵ سالگی شروع می‌شود یعنی همان زمانی که کودک نسبت به استفاده از زبان آگاهی پیدا می‌کند البته دروغ کودکان به طور معمول بی ضرر و صرفا به قصد رهایی از مخمصه یا رسیدن به آن چیزی است که دوست دارند داشته باشند.

وی تصریح کرد: اما در میان بزرگسالان مشاهده می‌شود که عده‌ای خیلی زیاد در مسایل کوچک و بزرگ دروغ می‌گویند روانشناسان به این افراد دروغگو‌های مرضی می‌گویند.

طارمیان متذکر شد: دروغگوهای مرضی دروغ می‌گویند تا در خیال خودشان از حریفشان حفاظت کنند، دوست داشتنی و موجه به نظر برسند، ‌ به منافع مادی یا اجتماعی بیشتری دست پیدا کنند و یا این که از مجازات فرار کنند. در اکثر مواقع اشخاصی که از چنین افراد دروغگویی، دروغ می‌شنوند، خودشان تا حدودی متوجه‌اند که طرف مقابلشان دروغ می‌گوید و چه بسا که دلشان هم برای چنین اشخاص دروغگو بسوزد که چرا چنین ذهن بیماری دارد.

وی خاطر نشان شد: دسته دیگری از دروغگوها به صورت حساب شده، به طور عمدی و برای کسب منافع شخصی دروغگو می‌گویند و این کار هم به صورت زیاد و حرفه‌ای انجام می‌دهند.

روانشناسان این گونه افراد دروغگو را جزو شخصیت‌های ضد اجتماعی طبقه‌بندی می‌کنند. این گروه به طور معمول و زیاد سر و کارشان به پلیس، دادگاه و زندان می‌افتد.

گفتنی است؛ وقتی انسان یک دروغ میگوید بعدها و با گذشت زمان ناچار میشود برای رفع و رجوع آن دروغ، دروغهای بیشتری بگوید پس بیایید تمرین کنید که فرد راستگویی باشیم و از دروغ گفتن حذر کنیم.