بیمه حوادثبرای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب

به گزارشافکارنیوز،احمد صادقی در جریان بازدید از ستاد ویژه مدیریت بحران نمایشگاه کتاب تهران، گفت: از آغاز برپایی نمایشگاه تا روز چهارم، یکهزار و ۲۳۰ نفر به واحدهای اورژانس مستقر در نمایشگاه مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند و ۱۱ نفر آنان برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند. این افراد بیشتر با مشکلاتی چون افت فشار خون، اختلالات تنفسی، آسیب ناشی از حوادثجزئی و مواردی از این دست مواجه بودند و با توجه به رصد مستمر نکته‌های ایمنی و آموزش‌های ارائه شده به غرفه‌داران تاکنون حادثه عمده‌ای ثبت نشده است.

وی گفت: تمامی بازدیدکنندگان تحت پوشش بیمه حوادثقرار دارند و ستاد مدیریت بحران نمایشگاه از قبل برپایی غرفه‌ها بر اساس دستورالعمل‌ها و توصیه‌های موجود، نکات ایمنی را مورد توجه قرار داده و علاوه بر پیش‌بینی استقرار ۴۰ نفر نیروی ثابت مرکز اورژانس، اکیپ‌هایی از آتش‌نشانی، هلال احمر، دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیروی انتظامی در قالب ستاد و با هماهنگی آماده پاسخگویی مناسب به حوادثمحتمل هستند.

وی افزود: ارائه کپسول‌های اطفای حریق به غرفه‌ها، اجرای مانور آمادگی و برگزاری دوره‌ آموزش ایمنی و اطفای حریق برای غرفه‌داران از قبل برپایی نمایشگاه انجام شده است و با توجه به تجربه سال‌های گذشته، هماهنگی‌ها در حد مطلوب است.

صادقی گفت: با توجه به بازدید روزانه صدها هزار نفر از این مجموعه فرهنگی، استقرار ستاد مدیریت بحران و اتخاذ تدابیر امری ضروری است و این حرکت در سال‌های اخیر موفقیت قابل توجهی کسب کرده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: کارشناسان مواد غذایی دانشگاههای علوم پزشکی به طور مرتب از غرفههای مواد غذایی بازدید میکنند و بر بهداشتی بودن فعالیت آنان نظارت دارند و سه غرفه متخلف نیز پلمپ شده است.