آمار طلاق نگران‌کننده است

به گزارشافکارنیوز،دکتر محمود گلزاری در نخستین نشست شورای راهبردی جوانان افزود: جوانان به گروه سنی ۱۴ تا ۳۰ سال اتلاق می‌شود و یک سوم جمعیت کشور جوان هستند که بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر می‌شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های جوانان اظهار کرد: جوانان نه وابستگی‌های دوران کودکی و نه هیجان‌های گذرای نوجوانان را دارند و نه به محافظه کاری میانسالان هستند. جوانان از سلامت، شادابی، استقلال و قدرت مقابله با بی عدالتی اجتماعی برخوردار هستند و همیشه نیروی بزرگ کشورها محسوب می‌شوند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه جوانان درگیر سه مساله عمده تحصیل، ازدواج و اشتغال هستند گفت: اگر تمهیدات لازم را نیاندیشیم شاهد جدایی آنان از هویت ایرانی و ملی به دلایلی مانند توجه آنها به رسانه‌های بیگانه و تهاجم فرهنگی خواهیم بود.

گلزاری با بیان این که در حال حاضر سطح بیکاری جوانان نیز بسیار بالاست و میانگین آن ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از کل جامعه است تاکید کرد: خشونت و تصادف نیز از دیگر آسیب‌های حوزه جوانان است که رفع آنها نیازمند عزم ملی است.

وی با اشاره به آمار سرشماری سال ۹۰ اظهار کرد: بر اساس این آمار تعداد میانسالان کشور افزایش یافته است. از سوی دیگر نرخ بیکاری جوانان نیز با افزایش مواجه بوده و به ۲۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به مشارکت‌های اجتماعی جوانان گفت: بر اساس آمارهای موجود ۴۳۰۰ سازمان مردم نهاد داشتیم اما ۵۰۰ تا ۷۰۰ سمن در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

گلزاری با بیان اینکه این آمارها قرار است در جلسه هیات دولت نیز مطرح شود، اظهار کرد: وضعیت مطلوب ترسیم شده شامل مواردی مانند امکان اشتغال مولد برای همه جوانان، کاهش آسیب‌ها، مطلوب شدن شاخص نشاط و امید و فراهم شدن امکان ازدواج آسان، آگاهانه، بهنگام و پایدار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان در هفته جوان که خردادماه برگزار می‌شود، گفت: قرار است فعالیت‌های وسیعی را در این زمینه انجام دهیم. در این جهت برنامه‌های دستگاه‌های مختلف را دریافت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، گلزاری در حاشیه برگزاری این نشست اظهار کرد: امیدواریم شورای عالی جوانان پس از هفته جوان تشکیل شود البته تاکنون با دو وزیر و ۱۵ معاون وزیر در زمینه مسائل جوانان جلسه داشته‌ایم.

وی درباره برنامه‌های وزارت ورزش وجوانان به مناسبت هفته جوان اظهار کرد: تا دو هفته آینده در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ریز برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این هفته را در حوزه‌هایی مانند فرهنگی، ورزشی و انتخاب جوان نمونه دستگاه‌ها تشریح می‌کنیم. در دو سه روز قبل نیز با معاونت امور جوانان استانها جلساتی برگزار و درباره برنامه‌های هفته جوان با آنها گفت‌وگو کردیم و اعتباری را به آنها تخصیص دادیم و قرار است بسیاری از طرح‌های ملی جوانان در این هفته افتتاح شود.

گلزاری در پاسخ به ایسنا در زمینه زمان ارائه گزارش عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان به دولت گفت: تا یکی دو هفته آینده با دعوت از من و دکتر گودرزی - وزیر ورزش و جوانان در دولت حاضر می‌شویم البته بیشتر گزارش را در جلسه امروز ارائه دادیم.

وی در زمینه معیارهای انتخاب اعضای شورای راهبردی جوانان و حضور افراد مختلفی از دولت در این شورا به ایسنا گفت: دکتر حسام الدین آشنا مشاور رسانهای رئیس جمهور از استادان ارتباطات هستند و آقای سماوی مسئول مشاوران جوان رئیس جمهوری هستند و این افراد از دولت در شورای راهبردی جوانان حضور دارند. برای ما سبقه علمی افراد مهم بود.