۶ نکته برای داشتن شکمی تخت و صاف

به گزارش افکارنیوز، همه‌ی ما آرزو داریم تا شکمی صاف مانند شکم مدل‌ها و سلبریتی‌ها داشته باشیم. اما برای اکثر ما، داشتن چنین شکمی تنها گفتنش ساده است!

به من اعتماد کنید، اگر یک ست هزار تایی هم درازنشست بزنید، لزوما به شما کمکی در جهت خلاص شدن از شر چربی شکمتان نخواهد شد! این تمرینات کاردیو است که واقعا باعثخواهد شد چربی‌هایتان بسوزد.

با وجود این، نکاتی هم وجود دارد که برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه، به شما کمک خواهد کرد.

۱ - وعده‌های کم حجم تر

زمانی که رژیم هستید هیچگاه وعده های غذاییتان را نادیده نگیرید. در عوض، هر سه چهار ساعت یکبار وعده‌ی غذایی کم حجم تری بخورید. اینکار کمک خواهد کرد تا چرخ سوخت و ساز بدنتان بچرخد، و هنگام شام به وسط غذاها شیرجه نزنید!

۲ - آرام بجوید

ممکن است نفخ هم باعثشود تا شکمتان بزرگ‌تر از آنچه واقعا هست بنظر بیاید. پس آرام و به اندازه جویدن می‌تواند کمک کند تا هوای کمتری قورت دهید و البته هضم غذایتان هم راحت‌تر خواهد شد.

۳ - مشت بزنید

بله، مُشت! بوکس ورزشی عالی برای به فعالیت در آوردن عضلات مرکزی بدن شماست و می‌تواند برای بدست آوردن شکمی تخت به شما کمک کند. از رقص پا و پیچ و تاب خوردن کمرتان گرفته تا پرتاب کردن مشت‌هایتان، هر چه که فکرش را بکنید روی عضلات شکمتان کار می‌کند، عرقتان را در می‌آورد و کلی هم کالری خواهد سوزاند؛ همزمان، کل بدنتان را هم تقویت می‌کند!

۴ - نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید

استرس نیز می‌تواند باعثشود تا چربی‌هایتان در اطراف بخش‌های میانی بدنتان اندوخته شود. زمانی که استرس داشته باشید ماده‌ای بنام کورتیزول در بدنتان ساخته میشود که همانند یک هدایتگر امواج چربی‌ها را به سمت بخش‌های میانی بدنتان روانه می‌کند. نگرانی و استرس‌هایتان را کنار بگذارید و تفاوت را در بدن و زندگیتان ببینید!

۵ - پروتئین بیشتر

مطالعات نشان داده‌اند که پودرهای پروتئین به صاف شدن شکم کمک می‌کنند، مخصوصا پروتئین وی. حداقل چند بار در هفته یک نوشیدنی پروتئینی مصرف نمایید و ببینید که چربی‌هایتان می‌ریزد!

۶ - اکتیو باشید

چربی شکم شما عاشق این است که فعالیتی نداشته باشید. اشتباه نکنید، نیازی به یک ساعت ورزش روزانه در باشگاه نیست، فقط کافیست از روی مبل بلند شوید و کاری بکنید! چه راه رفتن در پارک، چه شنا و چه رقصیدن، بهرحال فعال باشید و عرق بریزید تا سوختن چربیهای شکمتان شروع شود.