اخاذی ۲۰ میلیونی از دختر جوان

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ سید محسن عرفانی در تشریح این خبر گفت: دختر خانمی جوان به پلیس فتا استان مراجعه کرد و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر اخاذی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال را داشت.

سرهنگ عرفانی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود گفت: " حدود یک سال پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با پسری که خود را هم سن من معرفی کرده بود، آشنا شدم و پس از یک سال آشنایی در فضای مجازی، رابطه دوستی خود را در شبکه‎های احتماعی روی موبایل ادامه دادیم تا اینکه او از من خواستگاری کرد و برای آشنایی بیشتر مرا به منزل خود دعوت کرد.

از آنجایی که خانواده‌ام افرادی متدین و مذهبی هستند بدون اطلاع آنها قدم در منزل او گذاشتم و وقتی متوجه شدم مادرش در منزل هست خیالم راحت شد و مدت یک ساعت را در منزل آنها گذراندم.

فردای آن روز در شبکه اجتماعی تحت موبایل فیلم‌هایی که بی خبر از من گرفته بود را برایم ارسال کرد و پس از آن شروع به تهدیدم کرد که اگر مبلغ ۲۰ میلیون ریال را نپردازم، فیلم گرفته شده را در اینترنت و شبکه های اجتماعی پخش خواهد کرد.

ابتدا مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را پرداختم و برای باقی پول از او مهلت خواستم که قبول نکرد و با دیدن شرایط دشوار پیش آمده موضوع را با پدرم در میان گذاشتم و برای حل آن به پلیس فتا استان مراجعه کردم. "

سرهنگ عرفانی در ادامه تصریح کرد: با توجه به طرح شکایت توسط شاکی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های فنی و عملیاتی صورت گرفته طی ۲۴ ساعت مجرم را دستگیر کردند و به همراه سیستم رایانه‌اش، او را به پلیس فتا منتقل کردند.

متهم که از دستگیری‌اش توسط پلیس فتا متحیر شده بود با دیدن شواهد به جرم خود اعتراف کرد و در خصوص بزه خود گفت: ابتدا قصد نداشتم از شاکی پول بگیرم و فیلم را برای خودم گرفته بودم ولی وقتی موضوع را با دوستانم درمیان گذاشتم آنها تحریکم کردند که می‌توانی وجهی را از شاکی در قبال فیلمی که داری بگیری و فکر نمی کردم اهمیت این کار تا این حد زیاد باشد.

گفتنی است متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادگاه اعزام شد.

سرهنگ عرفانی به شهروندان توصیه کرد: پلیس فتا با حفظ حریم خصوصی افراد، دوست و همراز شما شهروندان عزیز میباشد بنابراین در مواقع گرفتاری، حل مشکل را به عهده پلیس بگذارید.