به گزارشافکارنیوز،نیمه شب هفتم خرداد سال ۹۱، مرد ۶۰ ساله ای که به همسر دوم خود سوءظن داشت، در اطراف میدان وثوق بولوار هاشمیه مشهد به کمین او نشست. مدتی بعد وقتی همسر صیغه ای اش از منزل خارج شد ناگهان به وی حمله ور شد و او را با وارد آوردن بیش از ۱۱ ضربه چاقو به شدت مجروح کرد.

با فریادهای دلخراش زن ۳۰ ساله یکی از شهروندان با پلیس و اورژانس تماس گرفت. دقایقی بعد مجروح این حادثه بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فارابی مشهد جان سپرد و بدین ترتیب تحقیقات شبانه قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی درباره این جنایت آغاز شد.

بررسی های مقدماتی نشان می داد: قاتل ابتدا از پشت سر، زن مذکور را مورد اصابت ۴ ضربه عمیق چاقو قرار داد و سپس ضربات دیگری را بر نقاط مختلف بدن وی فرود آورده است. ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که ضارب ۶۰ ساله با خودروی پژو ۴۰۵ نقره ای فرار کرده است.

با به دست آمدن سرنخ هایی از جنایت مذکور تلاش کارآگاهان برای دستگیری متهم فراری با صدور دستوراتی از سوی قاضی اسماعیل شاکر(قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) ادامه یافت تا این که پس از گذشت ۱۳ ماه، کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد متهم در شهرستان بهشهر و در منزل یکی از دوستانش مخفی شده است.

بنابراین گروهی از کارآگاهان به سرپرستی کارآگاه پهلوان(افسر پرونده) و با کسب نیابت قضایی عازم بهشهر شدند و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. متهم این پرونده پس از انتقال به مشهد، با صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی روانه زندان شد.

این گزارش حاکی است: پس از انتصاب قاضی شاکر به عنوان رئیس یکی از شعبه های دادگاه عمومی و جزایی مجتمع قضایی شهید کامیاب مشهد، قاضی علیزاده(قاضی شعبه ۸۰۹ مجتمع قضایی شهید قدوسی) رسیدگی به این پرونده جنایی را به عهده گرفت و بدین ترتیب بازجویی های قضایی از متهم ادامه یافت.

پس از اعترافات متهم در جلسات بازپرسی و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی، مرد ۶۰ ساله در حالی که حلقه های قانون بر دستانش گره خورده بود توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به محل ارتکاب جرم هدایت شد تا چگونگی وقوع قتل را بازسازی کند.

او مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و پس از تفهیم مواد قانونی از سوی «قاضی علیزاده» که مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند متهم به تشریح این حادثه پرداخت و پس از معرفی خود گفت: حدود ساعت ۹ شب بود که به نزدیکی منزل همسر دومم رسیدم. از قبل به دلیل برخی مسائل خاص خانوادگی با یکدیگر دچار مشکل شده بودیم و من نسبت به او سوء ظن داشتم. آن شب وقتی دیدم همسرم با مرد غریبه ای از منزل خارج شد دیگر از شدت عصبانیت نتوانستم خودم را کنترل کنم در اطراف میدان هاشمیه جلوی آن ها را گرفتم و قصد داشتم با چوبدستی ضربه ای به سر همسرم بزنم اما چوبدستی به دست او خورد و روی زمین افتاد. در همین حال مرد غریبه دخالت کرد که من با چاقو به سمت او حمله ور شدم و او فرار کرد. پس از آن دوباره به طرف همسرم بازگشتم و از پشت سر او را با چاقو زدم.

متهم این پرونده جنایی ادامه داد: در حالی که به شدت خشمگین بودم ضربات دیگری نیز به قسمت های مختلف بدن او وارد کردم و از محل حادثه گریختم.

بنابراين گزارش، در آغاز بازسازي صحنه جنايت، افسر پرونده خلاصه اي از محتويات پرونده و چگونگي دستگيري متهم را مقابل دوربين قوه قضاييه تشريح کرد و در پايان نيز پس از اعترافات صريح متهم به ارتکاب جنايت، قاضي عليزاده با صدور دستوري، وي را روانه زندان کرد تا اين پرونده مراحل ديگر قانوني خود را طي کند.