درخواست رحمانی‌فضلی از رسانه ملی

به گزارشافکارنیوز،عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نخستین جلسه انجمن مددکاران ایران با اشاره به اهمیت موضوع اجتماعی شدن در تمام مقوله‌های کشور اظهار داشت: ‌ باید توجه داشت که اگر اقتصاد وضعش خراب است و گاهی در حوزه سیاست به راه درستی نمی‌رویم این موضوع به دلیل آن است که مردم نه در اقتصاد نقشی دارند و نه در سیاست با ما همراه هستند.

وی با تاکید بر اجتماعی کردن موضوع مبارزه با موادمخدر گفت: ‌در موضوع موادمخدر باید برای مردم حساسیت‌های لازم ایجاد شود تا درک درستی از این موضوع داشته باشند چرا که اگر نتوانیم آنها را در برابر اعتیاد مصون سازیم روزی خودشان سوژه این موضوع خواهند شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر را تنها راه‌حل مبارزه با اعتیاد عنوان کرد و گفت: هر چقدر در شیوه مقابله با موادمخدر پیش برویم بازهم از قاچاقچیان عقب خواهیم بود و این مسئله به دلیل آن است که قاچاقچیان یک دولت بزرگ و یک امپراطوری بزرگ هستند که این موضوع از گردش مالی آنها و حوزه نفوذشان هویداست.

رحمانی‌فضلی با تاکید به موضوع پیشگیری نسبت به اعتیاد افزود: در بهترین شرایط ۲۰ درصد از پاک‌شده‌های اعتیاد این مسیر را طی می‌کنند و ۸۰ درصد از این افراد به اعتیاد گذشته باز می‌گردند.

وی همچنین با بیان اینکه ۶۳ درصد از معتادان کشور متأهل هستند با توجه به جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری معتادان کشور و با در نظر گرفتن میزان تأهل در ۶۳ درصد از این افراد خواهیم دید که در حال حاضر در حدود ۷۰۰ هزار همسر معتاد در کشور وجود دارد و اگر برای هر یک از این افراد به طور میانگین ۲ فرزند را در نظر بگیریم دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فرزند اعتیاد در کشورمان هستیم که این مسئله باعثشد تا سیکل مبارزه با اعتیاد در کشور ثابت بماند چرا که اغلب فرزندان خانواده‌های اعتیاد خودشان نیز در این سیکل قرار می‌گیرند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین به افزایش ۵۳ درصدی فعالیت‌های رسمی سمن‌ها در یکسال گذشته، به عنوان نشانی از تقویت سمن‌ها نام برد و تأکید کرد: اگر فضای جامعه یک فضای پیشگیرانه، هدایت‌گرانه و سالم نباشد در آن فضا هرچقدر برای تربیت نسل جدید تلاش کنیم باز هم تأثیرگذاری مطلوب را نخواهیم داشت لذا ما باید تلاش کنیم موضوعات را به وسیله اجتماعی کردن آنها حل کنیم.

رحمانی‌فضلی با تأکید بر حمایت ستاد مبارزه با موادمخدر از سمن‌ها و فعالان حوزه مبارزه با اعتیاد گفت: ما برای تشکیل هرگونه سمن، خیریه و نهادهای حمایتی از تمامی فعالان حمایت خواهیم کرد و در نظر داریم تا با حمایت از رمان‌نویسان و آهنگسازان محصولاتی هنری در زمینه مبارزه با اعتیاد تولید کنیم.

وی در پایان با تأکید بر آثار سوء مصرف موادمخدر گفت: متأسفانه ۸۰ تا ۸۵ درصد از معتادان متهاجر برای تأمین هزینه مصرفشان توزیع موادمخدر را بر عهده دارند و روزانه ۸ تا ۹ نفر بر اثر سوءمصرف موادمخدر که عمدتا موادمخدر صنعتی امروز از جمله مواد مسموم هستند جان خودرا از دست میدهند که من در از رسانه ملی خواستم برای انعکاس هرچه بیشتر این موضوع هر هفته تصاویر معتادانی که بر اثر سوء مصرف موادمخدر جان خود را از دست میدهند پخش کنند.