مهارآتش سوزی انبار کالاهای شیمیایی در شور آباد

به گزارش افکارنیوز، ˈمحمد رضا طالبیˈ روز پنجشنبه در حاشیه آتش سوزی انبار مواد شیمیایی شورآباد اظهار داشت: که حریق ˈبه کنترل کامل نیروهای آتش نشانیˈ در آمده و هیچ گونه تلفات جانی نیز در بر نداشت.

وی افزود: به محض اطلاع از حادثه آتش سوزی ستاد بحران شهرستان ری فعال و ابتدا جریان برق اطراف این انبار کالا شیمیایی قطع شد و با هماهنگی ایستگاه های آتش نشانی، بالگرد هلال احمر و اورژانس تمام سعی و تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت آتش را به کار بستیم.

معاون عمرانی فرماندار ری در مورد علت بروز این حادثه بیان داشت: بررسی های اولیه نشان می دهد علت آتش سوزی عدم رعایت نکات ایمنی در انبار بوده ولی کارشناسان سازمان آتش نشانی مامور پیگیری و بررسی علت حادثه هستند که به محض روشن شدن دقیق علت آتش سوزی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

طالبی، خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت آتش سوزی از ایستگاه های شهرستانها تهران، اسلامشهر، پاکدشت، حسن آباد، چهاردانگه، بهشت زهرا(س)، فرون آباد، پالایشگاه تهران، باقر شهر و کرج برای مهار آتش سوزی به محل حادثه آمدند.

به گفته وی، در طول کنترل و مهار آتش سوزی ۱۰ نفر آتش نشان دچار حادثه شدند که به بیمارستان فارابی و پارس انتقال که وضعیت عمومی آنان نیز خوب اعلام شده است.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ خودروی آتش نشانی و تانکر آب و بالگرد جمعیت هلال احمر برای مهار این آتش سوزی در محل حضور داشتند.

در ادامه سخنگوی سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران گفت: اطفای حریق انبار مواد شیمیایی به اتمام رسید و کار به ایستگاه های کهریزک تحویل داده شد تا مدیریت کار را بر عهده بگیرند.

ˈسید جلال ملکیˈ افزود: چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه گروه تخصصی مبارزه با آتش مواد شیمیایی به محل حادثه اعزام شدند و اقدام به اطفای حریق کردند.

وی توصیه کرد: چیدمان استاندار کالاهای در انبار و استفاده از تجهیزات آتش نشانی در مکان های قابل دسترس می تواند در کنترل پیشرفت آتش کمک کند.