به گزارش افکارنیوز، علی اصغر فانی امشب در جلسه شورای اداری شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به بحثآموزش وپرورش در کشور دارد و قطعا در سال ۹۳ شاهد بهبود شرایط این وزارت خانه خواهیم بود.

فانی افزود: پرداختن به نظام تعلیم و تربیت فراتر از توان یک وزارتخانه است و در مسیر اعتلای آموزش وپرورش کشور همه نهادهای دولتی و خصوصی باید وزارت آموزش وپرورش را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبود شرایط معلمان در نظر گرفته شده است افزود: یکی از این ریز برنامه‌ها اجرای رتبه بندی معلمان بعنوان یکی از مواردی که در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تاکید شده است.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه این وزارتخانه بدهی یک هزار و صد میلیارد تومانی بابت پاداش پایان خدمت بازنشستگان داشته است تصریح کرد: خوشبختانه منابع مالی پرداخت این مبلغ تامین شده و بخشی از این پاداش در اسفند ماه گذشته پرداخت شده که مابقی آن به احتمال فراوان در چند هفته آینده پرداخت می‌شود.

فانی با اشاره به اینکه رئیس جمهور نگاه ویژهای به بحث توسعه آموزش وپرورش در کشور دارد خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور ضمن توسعه اماکن آموزشی و فرهنگی در خصوص بهبود وضعیت معیشتی معلمان نیز گامهای مثبتی برداریم.