تعیین تکلیف انتقال پروازهای حج

به گزارشافکارنیوز،محمد علی ایلخانی امروز در مراسم معارفه خود با بیان این‌که عمده‌ترین ماموریت ما تجهیز و راهبری مدیریت فرودگاه‌های کشور است، اظهار کرد: سال گذشته ۴۳ میلیون نفر در سطح فرودگاه‌های بین‌المللی جابجا شدند که حدود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در پروازهای بین‌المللی و ۳۳ میلیون نفر در پروازهای داخلی بوده‌اند که بیشترین آمار آن برای فرودگاه مهرآباد که ۱۴ میلیون مسافر را به خود اختصاص داد.

وی افزود: دومین وظیفه‌ای که به عهده فرودگاه‌های کشور است ارائه خدمات ناوبری به منظور تسهیل در رفت و آمد فرودگاه‌هاست که در سال گذشته تعداد ۴۱۳ هزار و ۲۱۹ پرواز در فرودگاه‌ها نشست و برخاست داشتند که از این میزان ۳۴۶ هزار پرواز داخلی و ۶۷ هزار و ۵۶۲ پرواز بین‌المللی بود.

ایلخانی با بیان این‌که حدود ۱۸۷ دستگاه کمک ناوبری در کل کشور نصب کردیم، گفت: آنچه سازمان هواپیمایی کشور تدوین می‌کند در قالب دستورالعمل‌ها و کنوانسیون‌های مختلف ما باید آن را به اجرا بگذاریم.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور بر تعیین تکلیف انتقال پروازهای حج فرودگاه تاکید کرد و گفت: سال گذشته حدود پنج میلیون مسافر حج از فرودگاه امام جابجا شدند که این میزان در فرودگاه مهر‌آباد ۶۵۷ هزار مسافر بود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در فرودگاه مهرآباد حدود ۱۴ میلیون مسافر جابجا شد که رشدی شش درصدی داشت و اگر این رشد ادامه یابد در سال ۱۴۰۰ به ۲۰ میلیون مسافر می‌رسیم.

ایلخانی با اشاره به اساس‌نامه شهر فرودگاهی گفت: این اساس‌نامه توسط شورای نگهبان مصوب شده و ما نیز برای اجرایی آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا بتوانیم فعالیت سایر فرودگاه‌ها را نیز اقتصادی کنیم.

وی کاهش ایستایی مسافران را از دیگر برنامه‌های اولویت دار شرکت فرودگاه‌ها عنوان و اظهار کرد: بحثتمرکززدایی از دیگر مواردی است که باید اجرایی کنیم و من همین جا از زحمات مدیرعامل سابق شرکت و همه همکاران و اعضای هیات مدیره تشکر می‌کنم.

پیش از این اسماعیل تبادار مدیرعامل شرکت فرودگاهها بود که به دلیل بیماری استعفا داد و محمد علی ایلخانی جایگزین وی شد.