پروژه غربی‌ها برای دین گریزی نسل جوان

به گزارش افکارنیوز، شهیندخت مولاوردی در نشست همگرایی علیه تروریسم و افراط گرایی که عصر چهارشنبه در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: امروز به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت کرده ام. کمتر از یک سال پیش دولت ایران، قطعنامه ائتلاف علیه خشونت و افراطی‌گری را در سازمان ملل تصویب کرد که بر اساس مفاد این قطعنامه هرگونه استفاده از خشونت و افراطی‌گری صرف نظر از هر انگیزه محکوم است.

وی افزود: در این قطعنامه به نگرانی همه دولت ها نسبت به خشونت و افراطی‌گری به ویژه علیه زنان و کودکان اشاره شده و اینکه هیچ توجیهی نباید نسبت به آن وجود داشته باشد. ضمن آنکه عنوان شده است اقدامات افراطی توأم با خشونت نمی تواند و نباید به هیچ مذهب و قومیت و گروهی نسبت داده شود.

مولاوردی با بیان اینکه این گونه اقدامات و جنایت ها به نام دین نوشته می شود، تصریح کرد: دین اسلام، دینی است که با نشان دادن چهره انسانی اش نمی‌تواند میانه ای با این گونه جنایت داشته باشد. امروزه به نام دین اسلام، حق تحصیل از دختران را می گیرند دینی که آغازش قسم به قلم است و در اولین کلامش بشر را به خواندن و آموختن دعوت می کند و پیامبرش زنده به گور کردن دختران را محکوم کرده و زنده‌به گورکنندگان را مورد عتاب قرار می دهد.

به گفته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دین اسلام، دینی است که زنجیرهای بردگی را به تدریج از پای زنان، دختران و کودکان باز کرد.

وی تصریح کرد: به زعم گروهک افراطی بوکوحرام دختران باید بجای مدرسه ازدواج کنند و به همسرانشان خدمات ارائه دهند. اینها افکاری است که ریشه در افکار، عادت و سنن غلط جوامع دارد و هیچ ارتباطی به اسلام ندارد.

مولاوردی توضیحات خود را این گونه تکمیل کرد: انجام این گونه اقدامات پروژه ای است برای دین گریزی نسل جوان و سکوت در مقابل آن نتیجه ای جز تشریک مساعی و مشارکت در این جنایت نیست.

معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به محض اطلاع از این جنایت آن را با صدور بیانیه ای محکوم کرد و از تمام مسئولان ذیربط در نهادهای بین المللی درخواست کرد که این دختران را به آغوش اسلام و خانواده هایشان برگردانند.

به گفته وی همچنین معاونت زنان مکاتبه ای با معاون اجرایی سازمان ملل، رئیس اجرایی زنان سازمان ملل و وزارت امور خارجه، سازمان همکاری های کشورهای اسلامی، دبیرخانه کشورهای عدم تعهد و سفارت ایران در نیجریه برای انجام اقدامات سریع به منظور آزادی این دختران ارسال کرده است.

مولارودی افزود: همچنین در این نامه مراتب اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده و مطمئن هستیم که این اعتراض ها جرأت ظهور و بروز اقدامات بیشتر را نخواهد داد.

وی در پایان صحبت های خود گفت: امیدواریم بشریت به زودی لذت زندگی در جهان عاری از خشونت را احساس کند.

در ادامه این برنامه همچمنین صدیقه حجازی، مدیرکل بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این روزها شاهد وقایع و فجایعی از دل کشورهای اسلامی هستیم که بیشتر شبیه افسانه در کتاب ها است.

وی افزود: در یک دهه اخیر پدیده نوظهوری به نام جریان های شهادت‌طلب به همراه عناوین فریبنده شکل گرفته که شروعش با القاعده بود و قطعا با گروه افراطی بوکوحرام تمام نمی شود.

حجازی افزود: خبر دزدیده شدن ۲۰۰ دختر دانشجو و قرار گرفتن آنها در شرایطی که خانواده هایشان حتی کوچکترین خبری از آنها ندارند قلب هر مسلمان و هر انسانی را به درد می آورد. این گونه اقدامات بیشتر شبیه به یکسری سیاست‌های پشت پرده ای است که می خواهند نام اسلام را خراب کنند؛ چراکه امروز نیز شاهد شنیدن خبر انفجار در یک منطقه شلوغ نیجریه بودیم که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد.

مدیرکل بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه ما به عنوان ایرانیان مسلمان، نمی توانیم نسبت به چنین وقایعی بی تفاوت باشیم، گفت: این نشست با هدف آن است که فراموش نکنیم که افرادی به عنوان اسلام دست به چه کارهایی می زنند قطعا اگر اقدامات تروریستی افشا نشود ممکن است کشور خود ما را هم درگیر کند. گروه هایی که به ظاهر با نام اسلام لوله تفنگ خود را به سمت مسلمانان گرفته است. اینها مجاهدان اسلام آمریکایی هستند که با چنین اقداماتی جنایت اسرائیل غاصب را به حاشیه می رانند که آنها بیشتر مردم بی‌گناه را بکشند و در خاک فلسطین پیش روی کنند.

توکورمانی سفیر نیجریه در ایران نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

سفیر نیجریه در ایران در ابتدا از تشکیل چنین همگرایی و همچنین ابراز همدردی ایران با نیجریه تقدیر و تشکر کرد و گفت: بر خود لازم می دانم به صورت ویژه از حسن روحانی رئیس جمهور ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه، نهادهای غیردولتی و معاونت زنان ریاست جمهوری تقدیر کنم.

وی افزود: دولت نیجریه اولویت خود را در حال حاضر آزادی این ۲۰۰ دختر قرار داده است و تا آنجا که در توان داشته اقدامات سریع را برای آزادی این زنان انجام داده تا به نوعی خشم خود را به گوش جهانیان برساند.

توکورمانی افزود: مجامع بین المللی، کمک های فکری، مادی کمک در ارائه خطوط هوایی برای آزادی این دختران به دولت نیجریه کرده اند. ما از شما نیز می خواهیم تا کمک ها و دعاهای خیرتان را از مردم نیجریه دریغ نکنید تا به زودی شاهد بازگرداندن آنها به خانواده هایشان باشیم.